larsingedude Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei, er det trygt å laste ned fra iPhone app store? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 ja, hvorfor skulle det ikke være deT? Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 ja, hvorfor skulle det ikke være deT? Godkjenner apple alle prog som blir lagt til i app store? Lenke til kommentar
Naera Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg tror de har en såkalt 'SDK Agreement'. Applikasjonene testes og gis en såkalt "rating" før det legges ut for nedlastning. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg tror de har en såkalt 'SDK Agreement'. Applikasjonene testes og gis en såkalt "rating" før det legges ut for nedlastning. Trenger jeg bekymre meg for spyware når jeg later ned fra app store? Lenke til kommentar
probin Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 trur ikke du trenger å bekmyre deg i det hele tatt. programmene testes før apple godkjenner å publiserer dem på apps store Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Sjekkes kildekoden også? Ellers kan det jo ligge en bakdør som aktiveres en gitt dato? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Med det naziregimet apple har innført på apps i appstore anser jeg det som bortimot 100% umulig å få lagt til noe malware kode. Tanken slo meg ikke engang når jeg kjøpte meg iphone... Når man har jailbreaka den derimot Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Man kan neppe være 100% sikker på noe som har med IT å gjøre, men jeg tviler på at du kan finne noe sikrere alternativ for nedlasting av tredjeparts apps til noen andre telefoner. Mye av poenget med en sentralisert tjeneste som App Store er nettopp å sørge for kvalitetskontroll, altså størst mulig grad av stabilitet og sikkerhet for alt som installeres på din iPhone. Som en ekstra sikkerhet har iPhone apps dessuten begrensninger mht. hva de har tilgang til på telefonen, gjennom såkalt "sandboxing", slik at de ikke uten videre kan snoke rundt i OS-et eller områdene til alle andre apps. Endret 13. oktober 2009 av Newton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå