kinag Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei, Jeg har nå bodd i Australia i 10 mnd, og når jeg og mine kompiser kom ned hit valgte vi å kjøpe en PS3. Jeg har pratet med tollen i norge, og de sier jeg må betale 25% av ps3'en OG fraktkostnaden til de hvis jeg velger å sende. En kompis sa jeg kunne pakke inn ps3'en i gråpapir og så ta den med som håndbagasje.. Jeg kan kun ha med meg 5kg håndbagasje og en laptop, så jeg pakker det jeg kan i laptop veska og tar med ps3'en under armen. Tror dere at dette kunne gått greit? Hva mener dere om dette sånn generelt? Har også pakket ned en 22 tommer LCD skjerm i kofforten samlet med klær siden dette var billigste måten å få det med hjem uten å måtte betale frakt. Takk Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det er bare å prøve, blir du stoppet i tollen, så får du si at du hadde tingene med deg fra norge når du reiste ned... i beste fall blir du ikke stoppet, i værste fall så må du betale moms på både pc, tv og ps3, med mindre du kan bevise at det er kjøpt i norge Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Så lenge du har vært utenfor Norge i mer enn 24 timer kan du utover vanlig taxfree (vin/øl/sprit/tobakk) fritt ta med varer til en verdi av 6000kr uten å tenke på moms osv. Har du verdier for mer enn det så må du i teorien gå på rødt. Lenke til kommentar
kinag Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 PC'en skal jeg uansett ikke betale toll på den var kjøpt på multicom for 1 og et halvt år siden Men, får pakke inn ps3'en i gråpapir og satse på det beste. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Vær klar over at om ps3 maskinen ryker etter det har gått 12 mnd så har du ingen garanti/reklamasjon lengere. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Bli der nede i 2 måneder til, så kan du ta tingene lovlig og tollfritt over grensen som flyttegods Lenke til kommentar
kinag Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Vær klar over at om ps3 maskinen ryker etter det har gått 12 mnd så har du ingen garanti/reklamasjon lengere. Kødder du med meg? Har jeg ikke mulighet for å levere den til Sony så de reparerer den? Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Vær klar over at om ps3 maskinen ryker etter det har gått 12 mnd så har du ingen garanti/reklamasjon lengere. Kødder du med meg? Har jeg ikke mulighet for å levere den til Sony så de reparerer den? Ikke til Sony men til Nordisk film. Men sony har kun 1 års garanti. Det nytter ikke å reklamere på en PS3 som er kjøpt i Australia i Norge. Edit: Det er ingenting som heter "reprasjon" på ps3. De bytter de i refurbished maskiner. Alt av ps3 maskiner blir sendt til Nordisk film for testing for å så bli sendt til Engaland eller japan for å så bli refurbished. Endret 10. oktober 2009 av stc887 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kanskje litt sent svar, men bedre sent enn aldri. Hvis du har med deg en tung, pakke i gråpapir vil jeg tro at du er ganske aktuell for tollen å dra inn. Tydelig at du da vil skjule noe... Du har uansett mulighet til å ta med deg verdier opptil 6000 NOK og en ny PS3 i dag får du helt nede i 2790 kr, så pluss en dataskjerm og litt småtteri vil jeg tro du ligger under den grensa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå