Sovesofa Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Heisann.. lurte bare på om uniformsreglementet sier om shemag, tenkte å bestille meg, men får jeg ikke gå med det så er det jo liten vits.. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Heisann.. lurte bare på om uniformsreglementet sier om shemag, tenkte å bestille meg, men får jeg ikke gå med det så er det jo liten vits.. Er ikke sikker på om det står noe spesefikt om shegmag i reglemanget, men vanlig praksis er at det ikke er lov i ganison, men lov i felt. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Min avdeling har fått det utlevert ved flere anledninger. Om det er iht til uniformsreglementet aner jeg ikke, men du har uansett ikke på deg shemag i leir. Det ser seriøst så løk ut at jeg har ikke ord for det. M04, beret og shemag. Grøss. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Huff, har du sett det? : ( Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jepp. Har observert det to ganger. Begge på setermoen, hvor det var to særdeles "operative" korporaler som sprada rundt sånn. Gratu-faens-lerer med dagen sier jeg bare Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 kan jo ikke se så ille ut dessuten bruker jeg m02 og feltlue/membran, enn jeg bruker m04 og beret, selv innenfor garnison, er jo vanvttig og varmt og godt da.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Men det ser også løk ut. Spesielt med membran. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Utdrag fra Hærens Uniformsreglement - Del 1 - Alminnelige bestemmelser: 10. Sivile effekterSivile bekledningsgjenstander skal ikke nyttes sammen med uniformsartikler. Unntak herfra er artikler/effekter av modell som er approbert til både uniform og sivilt bruk. Sivile effekter/klesplagg kan imidlertid nyttes om de skjules helt av uniformen. Endret 13. oktober 2009 av Βlur Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Bra det ikke er utdrag fra HÆrens Uniformsreglement, da. *haaaah klaske på låret* Endret 13. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Huffda Kjapp i svingene. Rettet det opp nå. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har sett altfor mange wannabe-intops løker på perm med permuniform og shemag. Får lyst til å gå bort og knyte filla "litt" strammere. TS: Går ut i fra at du har et rent operativt behov. Hvis ikke, la være. Det er ikke kult. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Shemag er fint lite plag med mange bruksområder Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Shemag er fint lite plag med mange bruksområder Ja, for all del. Men garnisonstjænest er ikke et av dem. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Shemag er fint lite plag med mange bruksområder Ja, for all del. Men garnisonstjænest er ikke et av dem. Sjelden jeg har det. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Shemag er jo like lite uniformsplagg som fotposer. Begge deler er praktisk til sin bruk (i felt), og kan gjerne brukes der om annet ikke er sagt. Min avdeling skal få utdelt shemag (om jeg ikke tar feil) nå om ikke lenge. Men på base antar jeg, som de fleste andre sier, at vanlig uniformsreglement gjelder på de aller fleste plasser. Endret 19. oktober 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Verste jeg vet er løker som loker rundt med fotposer utenom sesong, dvs så lenge det ikke er hvitt på bakken. Har dessverre sett en del av disse, kombineres gjerne med balaclava og komatryne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå