ovalle Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Jeg går nå årsenheten med psykologi og lurer på hvilke måter det er for å bli en praktiserende psykolog. Jeg vet at i Norge er eneste veien å ta, er proffesjon studiet, som vi alle vet er ett ganske vanskelig studie å komme inn på. Jeg har hørt at folk reiser til Danmark og tatt utdannelsen der. Er det mulig å bare ta en Master i Danmark og da bli godkjent som en Psykolog her i Norge? Takker på forhånd for gode svar Mvh: Ovalle ^^ Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 5 år i Danmark + 2 års praksis så kan du søke om autorisering i Norge. http://www.psykologforeningen.no/pf/Fag-og...rt-som-psykolog Lenke til kommentar
ovalle Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 For å rive opp denne denne gamle tråden så lurer jeg på noe nytt. Jeg leste at man kunne ta utdannelsen sin i USA for eksempel, men eneste grunnen var hvis man fikk en master i pasientbehandling og at skolens eksamener og kurs var ganske like de i Norge. Noen som tar utdannelsen på denne måten, eller som vet noe mer spesifikt om å studere psykologi i USA? Mvh Ovalle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå