Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i mellomgulvet

Gjest Guest_jente19_*

Anbefalte innlegg

Gjest gjest fra Oslo
Hei, her er jeg igjen. Tenkte jeg bare skulle fortsette på denne tråden i stedenfor å lage én ny.

Vel, jeg var å tok gastroskopi, og de fant ingenting. De mener dette er psykisk. INGEN som har vært utfor noe lignende?

Jeg har aldri vært allergisk for noe, så jeg tviler sterkt på at det er det. Jeg kan så vidt gå én time uten å spise noe, men når jeg skal spise klarer jeg bare å spise bittelitt før jeg føler meg kvalm og uvel (vondt i hodet). Jeg har ingen matlyst. Til og med når jeg tenker på mat kan jeg få et lite "støt" i magen som om jeg blir kvalmere.

Dette har vart i 1 og et halvt år, og jeg orker ikke mer.

Jeg har vært hos psykolog et par timer, men jeg tviler på om det noen gang kommer til å hjelpe. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hei,

de smertene du beskriver kan minne om pankreatitt (betennelse i bukspyttkjertelen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_jente19_*
Hei, her er jeg igjen. Tenkte jeg bare skulle fortsette på denne tråden i stedenfor å lage én ny.

Vel, jeg var å tok gastroskopi, og de fant ingenting. De mener dette er psykisk. INGEN som har vært utfor noe lignende?

Jeg har aldri vært allergisk for noe, så jeg tviler sterkt på at det er det. Jeg kan så vidt gå én time uten å spise noe, men når jeg skal spise klarer jeg bare å spise bittelitt før jeg føler meg kvalm og uvel (vondt i hodet). Jeg har ingen matlyst. Til og med når jeg tenker på mat kan jeg få et lite "støt" i magen som om jeg blir kvalmere.

Dette har vart i 1 og et halvt år, og jeg orker ikke mer.

Jeg har vært hos psykolog et par timer, men jeg tviler på om det noen gang kommer til å hjelpe. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hei,

de smertene du beskriver kan minne om pankreatitt (betennelse i bukspyttkjertelen)

Det minner kanskje litt, men jeg tviler. Jeg har ikke de ryggproblemene som er nevnt. Men takk for tips.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Hei !  Jeg har to tips til behandling av mageplagene dine. Begge har hjulpet meg 100 % , Håper dette kan hjelpe deg og andre også : Hvis du har det som kalles magemigrene , så kan du be legen din skrive ut tablettene Maxalt Rapitab 10 mg (smeltetabletter, ) . Dette er egentlig medisin mot migrene; magemigrene er ikke så veldig kjent blant legestanden, men disse tablettene hjelper også mot magemigrene . Ta en tablett straks du merker tendenser til anfall .

Hvis dette skyldes det jeg personlig kaller "gassanfall" (innkapslet luft) , så hjelper det faktisk å ta noe du får kjøpt på Polet (evnt. bestilt i Polets nettbutikk ) . Det er her snakk om Underberg Bitter . De selges i bokser med 12 småflasker a 2 cl . Og er reneste vidundermedisinen (i mitt tilfelle , i alle fall) mot slike "gassanfall" . I begynnelsen trenger du kanskje opp til fire flasker eller mer . Personlig forsvinner mine anfall etter kun en flaske . Men prøv deg frem .

Alkoholreklame er jo som kjent ikke tillatt i dette landet, men dette er utelukkende ment til medisinsk bruk , og er ikke et forsøk på reklame .

Du må gjerne prøve apotekproduktet Minifom også . Det kan hjelpe mot lette gassplager . Men jeg trengte Underberg for mine gassplager . Samt Maxalt mot magemigrenen min . Gassanfall og magemigrene ligner veldig på hverandre . Så her er det bare å prøve seg frem . 

Mine mageplager bestod i timer-lange anfall som gjorde fryktelig vondt , brennende og sviende følelse i magen . Ofte særlig vondt ved enden av ribbeina . Med dertilhørende hyppige oppkast . Men som nevnt, har jeg nå funnet en kur mot begge mine plager. Håper dette kan hjelpe deg og andre i samme situasjon. Lykke til ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...