Vice Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Om nobelkomiteen hadde undersøkt tingene litt bedre, så ville de ikke engang ha vurdert å gi fredsprisen til Obama. Auda, håper at de neste gang kan konsultere med deg først siden du tydeligvis har satt deg myyye bedre inn i tingene. Edit: Eller nei, beklager, jeg glemte jo at du bare kommer med meninger og ikke dokumenterte fakta. Det er heller ikke umulig at Obama og hans oppdragsgivere kan komme til å forårsake borgerkrig i usa. http://www.youtube.com/user/OathKeepersOK#p/a http://oathkeepers.org/oath/ Det finnes vel nok av våpenkåte, nasjonalistiske militante gærninger i USA, som du henviser til i linken, men jeg ville ikke tatt deres ytringer og store planer så veldig alvorlig... Endret 17. oktober 2009 av Vice Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) *slettet* Endret 4. november 2009 av Spenol Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Obama kommer for å motta fredsprisen istedefor å være til stede under klimamøte i København: http://www.aftenposten.no/klima/article3337363.ece Da besøker han iallefall Norge. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 En representant i den amerikanske kongressen mener Obama må ha tillatelse av kongressen for å mote fredsprisen ettersom rådet som utnevnte ham til vinner er valgt ut av en fremmed stat: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=584492 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Håper han ikke får godkjennelse. På den måten får ikke Jagland og co. oppfylt ønsket sitt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Idiotisk å håpe noe slik, Latias. Det endrer ikke det faktum at han har blitt utnevnt som vinner av prisen uansett, så det er kun skadefryd som råder her. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det er en demokratisk kongress, og den vil nok gi ham tillatelsen. OM han egentlig behøver en tillatelse, det er ikke akkurat klokkeklar juss representantene benytter seg av. Obama reiser til Oslo, han tar i mot prisen, og han kommer neppe til å bry seg om et teoretisk juridisk krav formulert av et par kongressrepresentanter med en ganske klar agenda. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Man er faktisk innenfor "konge, prins eller fremmed stat" så lenge et faktisk er Stortinget som utnevner Nobelkomiteen. Og enkelte politkkere forfølger slikt til verdens ende og de er så forkvaklede at de jubler når USA ikke får OL bare fordi Obama også støttet kandidaturet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Joda, men politikk handler ikke om lover, de handler om det mulige. Og det er en demokratisk kongress.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvorfor mener du egentlig at Obama fortjener fredsprisen? Synes han har fått den altfor tidelig. Han burde ha fått gjort noe av det han har snakket om først. Hadde jeg avgjort ville det vært Morgan Tsvangirai som fikk prisen i år. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Folk ser fortsatt ut til å ignorere det faktum at fredsprisen ikke på noen som helst måte kun skal utdeles som belønning av resultater. Den kan brukes som et hjelpemiddel for å skape resultater. Jeg synes strengt tatt det er bedre enn å f.eks. belønne en person for å ha plantet X antall trær. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvorfor mener du egentlig at Obama fortjener fredsprisen? Synes han har fått den altfor tidelig. Han burde ha fått gjort noe av det han har snakket om først. Hadde jeg avgjort ville det vært Morgan Tsvangirai som fikk prisen i år. Om du spør meg vil jeg påpeke at du misrepresenterer mitt standpunkt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Da kan du kansje forklare ditt standpunkt? Beklager om du har gjort det før, men jeg er ikke særlig aktiv i denne tråden. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har lenge følt at det kanskje var litt prematurt å gi Obama en fredspris. Når det til syvende og sist er lite jeg kan gjøre med det får jeg håpe at det i alle fall inspirerer Obama til å gjøre gode ting. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Det innspirerer ikke til noen ting! Høre senest i går at han har snudd om og er for de israelske bosettningene på den okkuperte Vestbredden! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har googlet etter informasjon om det i fem minutter uten å finne noe som støtter den påstanden. Har du noen kilder for det? Lenke til kommentar
grimsbo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Om nobelkomiteen hadde undersøkt tingene litt bedre, så ville de ikke engang ha vurdert å gi fredsprisen til Obama. Auda, håper at de neste gang kan konsultere med deg først siden du tydeligvis har satt deg myyye bedre inn i tingene. Edit: Eller nei, beklager, jeg glemte jo at du bare kommer med meninger og ikke dokumenterte fakta. Det er heller ikke umulig at Obama og hans oppdragsgivere kan komme til å forårsake borgerkrig i usa. http://www.youtube.com/user/OathKeepersOK#p/a http://oathkeepers.org/oath/ Det finnes vel nok av våpenkåte, nasjonalistiske militante gærninger i USA, som du henviser til i linken, men jeg ville ikke tatt deres ytringer og store planer så veldig alvorlig... Du har tydligvis ikke satt deg så mye inn i hva the Oathkeepers står for, men fortsatt kommer du med meninger om dem. Hvorfor mener du at de er våpenkåte nasjonalistiske militante gærninger? Endret 4. november 2009 av grimsbo Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det finnes vel nok av våpenkåte, nasjonalistiske militante gærninger i USA, som du henviser til i linken, men jeg ville ikke tatt deres ytringer og store planer så veldig alvorlig... Du har tydligvis ikke satt deg så mye inn i hva the Oathkeepers står for, men fortsatt kommer du med meninger om dem. Hvorfor mener du at de er våpenkåte nasjonalistiske militante gærninger? Tja....kanskje pga. websiden deres. Deres aller første punkt i "klubbreglene" deres er ikke uventet: 1. We will NOT obey orders to disarm the American people. Bruken av "obey" fremfor "support" i reglenen deres får dem også til å fremstå mer som gærninger enn fornuftige tenkende individer, klubbmerket deres er en kar som står med gevær etc.. Lenke til kommentar
grimsbo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) The Oathkeepers er en organisasjon bestående av aktive og inaktive militære tjenestemenn og kvinner, så vell som politifolk og brannvesen, som er med i The Oathkeepers fordi de vil nekte å adlyde ordre som strider med den amerikanske grunnloven. Denne organisasjonen har fått mange medlemmer fordi i nyere tid har det vært flere overgrep og krenklser mot amerikanske borgere og deres rettigheter fra myndighetenes sin side. Blant annet på grunn av PATRIOT akten og konfiskeringen av lovlig eide våpen fra amerikanske borgere når orkanen Katrina herjet. Logoen deres er basert på den amerikanske militsen som kjempet mot britene i den amerikanske uavhengighetskrigen. Om du ser på dette bildet http://no.wikipedia.org/wiki/Minutemen_(milits) ser man klare likheter, bruken av militsen i logoen har en historisk og ikke minst en dyp symbolsk verdi. Endret 4. november 2009 av grimsbo Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg har googlet etter informasjon om det i fem minutter uten å finne noe som støtter den påstanden. Har du noen kilder for det? Har ikke funnet det på nettet. Hørte det opprinnelige på radio, men hvis du får tak i mandagens dagblad står det en liten notis om det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå