Hrodebert Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Innlegg fra en tilsvarende tråd er flyttet over i denne. Da forumet kategoriserer innlegg etter når de ble opprettet kan det forekomme at noen innlegg ikke ligger i kronologisk rekkefølge. Husk å bruke, søkefunksjonen før man oppretter nye tråder. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Om jeg sier jeg ønsker å: -fjerne alle atomvåpen -fjerne alle kjemiske og biologiske våpen -fjerne alle miner -fjerne alle konvensjonelle våpen -stoppe alle etniske og religiøse konflikter -stoppe all mobbing -stoppe all sult og sykdom Da har jeg vel fortjent Nobels Fredspris mye mer enn Obama? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Om jeg sier jeg ønsker å:-fjerne alle atomvåpen -fjerne alle kjemiske og biologiske våpen -fjerne alle miner -fjerne alle konvensjonelle våpen -stoppe alle etniske og religiøse konflikter -stoppe all mobbing -stoppe all sult og sykdom Da har jeg vel fortjent Nobels Fredspris mye mer enn Obama? Problemet er at du ikke har like mye makt som Obama. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Om jeg sier jeg ønsker å:-fjerne alle atomvåpen -fjerne alle kjemiske og biologiske våpen -fjerne alle miner -fjerne alle konvensjonelle våpen -stoppe alle etniske og religiøse konflikter -stoppe all mobbing -stoppe all sult og sykdom Da har jeg vel fortjent Nobels Fredspris mye mer enn Obama? Ja du burde nok ha fått en nobels fredspris for dette ja. Men det er jo ganske mange både i Norge og resten av verden som har samme ønsker, så det er vel kanskje ikke nok fredspriser til alle Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Om jeg sier jeg ønsker å:-fjerne alle atomvåpen -fjerne alle kjemiske og biologiske våpen -fjerne alle miner -fjerne alle konvensjonelle våpen -stoppe alle etniske og religiøse konflikter -stoppe all mobbing -stoppe all sult og sykdom Da har jeg vel fortjent Nobels Fredspris mye mer enn Obama? Problemet er at du ikke har like mye makt som Obama. Det er et ordtak som sier"verden vi bedras" Og det er nok dette som gjelder i tilfelllet med Obama. Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nå vet jeg ikke om noen andre har kommet med dette, men var det ikke slik at obama ble innstilt (nominert) 11 dager etter han ble valgt? Drøyt.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det stemmer, men det er verdt å nevne at det eneste det betyr er at en av flere hundre som nominerte kandidater satte opp Obama som kandidat, det har ingenting med Nobelkomiteen å gjøre. Det skulle godt gjøres at INGEN nominerte Obama i vår, med den Obamamanien som var. Dersom de som nominerte ikke var så fordømt konservative på den tiden hadde sikkert noen nominert The Beatles i 1962. At han ble nominert er en ikke-sak. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Problemet er at du ikke har like mye makt som Obama.Så det er makt og gode intensjoner som burde holde for å få fredsprisen? Skal vi lage en formel av det? Nobelworthy = Power * Intentions Har man ingen makt eller ingen gode intensjoner så ligger man altså dårlig ann for fredsprisen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har man ingen makt eller ingen gode intensjoner så ligger man altså dårlig ann for fredsprisen. Burde ikke det være ganske opplagt i utgangspunktet...? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Dersom du sloss for å bombe Sverige og ikke har makt til å bombe Sverige syns jeg ikke du skal få fredsprisen, nei. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Problemet er at du ikke har like mye makt som Obama.Så det er makt og gode intensjoner som burde holde for å få fredsprisen? Skal vi lage en formel av det? Nobelworthy = Power * Intentions Har man ingen makt eller ingen gode intensjoner så ligger man altså dårlig ann for fredsprisen. Det er vel riktig, det. For å kunne vinne fredsprisen må man ha et godt mål og mulighet til å gjennomføre det målet. Jeg har målene men ikke muligheten (eller, kanskje hvis jeg gikk inn for det..) og Bush hadde muligheten men ikke målet. Obama har begge, og derfor vinner han. Det blir selvfølgelig veldig pinlig hvis han bestemmer seg for å gjennomføre et folkemord, men hvis han faktisk får gjort en del de neste årene så kan man si at prisen ga ham det lille ekstra trøkket han trengte. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Dersom du sloss for å bombe Sverige og ikke har makt til å bombe Sverige syns jeg ikke du skal få fredsprisen, nei. Men derimot hvis du har makt til å bombe sverige, men llikevel ikke gjør det. Da fortjener du altså nobels fredspris. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Herregud. Hva slagt diskusjon er dette? Latterlig. Endret 11. oktober 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Herregud. Hva slagt diskusjon er dette? Latterlig. What? Det er sant da. Uten makt hadde Obama vært null og niks. Og hvis han hadde vært null og niks, så hadde han aldri fått denne fredsprisen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Herregud. Hva slagt diskusjon er dette? Latterlig.Like latterlig som at Obama fikk fredsprisen for sine påstått gode intensjoner. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 For å kunne vinne fredsprisen må man ha et godt mål og mulighet til å gjennomføre det målet.Syns at Nobel i testamentet sitt krevde resultater og ikke bare intensjoner... Klovnen Jagland har gjort fredsprisen til en vits. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Klovnen Jagland har gjort fredsprisen til en vits. Jeg trodde fredsprisen allerede var en vits i følge deg og andre republikaner-lakeier. Du husker vel at ditt hatobjekt nummer 1, Al Gore, fikk fredsprisen for noen få år siden? Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Herregud. Hva slagt diskusjon er dette? Latterlig. What? Det er sant da. Uten makt hadde Obama vært null og niks. Og hvis han hadde vært null og niks, så hadde han aldri fått denne fredsprisen. Nettop! Det sier seg jo selv! Derfor er det latterlig å vende å vri på det kun for å lage en usakling diskusjon. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Klovnen Jagland har gjort fredsprisen til en vits.Jeg trodde fredsprisen allerede var en vits i følge deg og andre republikaner-lakeier. Du husker vel at ditt hatobjekt nummer 1, Al Gore, fikk fredsprisen for noen få år siden?Jeg har vært uenig i mange av fredsprisene, men nå følgte de ikke engang instruksjonene fra Nobel. Og hvorfor i alle dager assosierer du meg med republikanerne i USA? Du putter alt du er uenig med i en bolk og antar de hører sammen? Lykke til med å finne et innlegg fra meg som var pro-Bush! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg syntes, som mange andre, at det er altfor tidlig. Forøvrig er denne utdelingen mye bedre enn den til Al Gore, som faktisk var latterlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå