Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Veldig sære telefoner fra Lichtenstein

Anbefalte innlegg

For omtrent to uker siden fikk jeg en telefon fra nr: +41 227177011 , der de pratet om noe med en mistet bagasje. Jeg sa de hadde feil nummer, og tenkte ikke mer over det.

Men i dag morges fikk jeg 3 telefoner med akkurat tre minutters mellomfrom fra et annet nummer i Lichtenstein. Jeg tok selvfølgelig telefonen, men i den andre enden var det bare en konsekvent pipelyd. :thumbdown:

Det som er det snåle er at nummeret som ringte meg i dag er: +41 XXXXXXXX3, hvor XXXXXXXX er mitt tlf.nr. :dontgetit:

Hva kan dette være??

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde jeg kontakte telenor da?

Du kan jo alltids sjekke at du ikke er belastet for noe gebyr knyttet til disse oppringingene.

...fra et annet nummer i Lichtenstein. Jeg tok selvfølgelig telefonen,

Om jeg ikke venter telefon fra utlandet svarer jeg ikke på sånt.

Lenke til kommentar
Burde jeg kontakte telenor da?

Du kan jo alltids sjekke at du ikke er belastet for noe gebyr knyttet til disse oppringingene.

...fra et annet nummer i Lichtenstein. Jeg tok selvfølgelig telefonen,

Om jeg ikke venter telefon fra utlandet svarer jeg ikke på sånt.

For du har ikke venner/familie som kanskje er ute å reiser som bruker f.eks: telefonkiosker??

Lenke til kommentar

Jeg tror det er svindelen det var snakk om i avisene for noen mnd siden, der folk ble oppringt av ukjente nummer i utlandet og det ble lagt på med en gang, for å lokke oss til å ringe tilbake og bli fakturert for flere hundre kroner i oppringingsgebyr.

Men hvorfor de da bruker ditt eget nummer med 3 på slutten er uforklarlig. Man betaler vel ikke ekstra for at folk fra utlandet ringer en på mobilen? Skader nok ikke å ringe Telenor og spørre, de har kanskje fått hundrevis av forespørsler om akkurat det samme og vet svaret nøyaktig istedet for oss som bare synser rundt det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...