Gå til innhold

Må klokke tilbake igjen, hva er feil???

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg er den stolte eier av et Asus A7V333 hk,en Amd T-bird 1Ghz(blyantifisert) og en TwinMos 512MB PC2100 minne-brikke. Disse kjørte jeg lenge fint med 166Mhz FSB. Endret multiplier til 6.5 for ikke å kjøre CPU for varm. Dette gikk strålende i flere måneder. trengte ikke endre volt på CPUcore.

Men i det siste vil den ikke boote, kommer ikke noe bios-piip eller signal til skjermen. Dersom jeg klokker tilbake til 133 FSB funker den greit. Men hvis jeg prøver 166 FSB booter den ikke, kommer etter restart inn i bios med highlight på multiplier. Jeg har prøvd forskjellige volt innstillinger på CPU og bruker standard SPD på minnet.

Det eneste jeg har endret på maskinen siden jeg først klokket den opp er å bytte fra et MSI GF4 kort til et ASUS GF4 kort.

Kan minnet ha blitt dårligere, eller CPU'en av-blyantifisert?

Alle svar mottas med takk, da jeg gjerne vil ha tilbake høyere FSB, merka stor økning i ytelse faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet, blyant-strekene hadde sluttet å lede, kommer nokk av litt for mye gjennomtrekk i kabinettet, hadde 4x120 og en 80, + den i PSU.

men min CPU gav seg på det da, så jeg byttet den, og da var bildet fullt av grønne ting, spes skyggene til ikoner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...