karebo Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Dette har vært diskutert tidligere men jeg finner ingen løsning. PC er Vista Home Pr med integrert lydkort, TV er Samsung LE32A656. PC er koplet til TV med DVI til HDMI overgang og gir ypperlig bilde. Jeg bruker split minijack fra lyd ut på hovedkortet og får fin lyd på PC høyttalerne, på TV har jeg brukt alle mulige innganger men får ingen lyd. Jeg har også sjekket TV menyen og forsikret meg at alt er på. Det er imidlertid ingen problem med å få lyd når jeg bruker f.eks WD HDTV mediespiller. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Nå kan ikke jeg alt om denne tv'en, eller HDMI generelt, men skal ikke hdmi egentlig ha lyd og gjennom samme kabel? Hvis ja, så burde det ikke være rca på samme side som DVI? Lenke til kommentar
karebo Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Jo, HDMI transporterer lyd og bilde, men det er altså ikke HDMI utganger på PC´n. Grafikkortet har bare VGA og DVI utganger, og de transporterer ikke lyd. For å få bilde til TV´n har jeg altså brukt DVI til HDMI overgang. Finnes forøvrig grafikkort med integrert lyd og HDMI utgang eller hovedkort med HDMI utgang? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 På min Samsung PS50A416 er det to analoge RCA-innganger ved siden av HDMI2-inngangen, for bruk nettopp sammen med DVI-HDMI-overgang fra PC. Denne analoge lydinngangen må sikkert aktiveres i menysystemet et sted. Vil tro det er tilsvarende på andre Samsung-modeller. Selv kjører jeg lyden gjennom surround-receiver, så har ikke testet denne funksjonen fysisk, bare registrert at den finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå