Gå til innhold

OCZ amd-black ed. Problemer


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å høre om noen andre har forsøkt disse brikkene i AMD oppsett.

Sliter med å få minnet til å kjøre på angitt frekvens.. Nekter å kjøre over 1200mhz og dette er 1600mhz brikker. (selv på stock CPU settings)

Volten har jeg forsøkt helt opp til 1,7v og fortsatt ikke noe resultat.. den poster rett og slett ikke over 1200mhz.

Dette er helt nye brikker, så jeg finner ikke noe på google eller i andre forum, håper noen kan hjelpe.

 

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Asus crosshair 3

4gb OCZ Black ed. 1600mhz CL7 (DDR3)

 

 

Sånn for å forsikre dere om at hovedkortet takler det, så virka mine 2gb ocz brikker (2000mhz) på 1600mhz i dette oppsettet.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du 1gbx4 brikker eller 2gbx2 brikker?

 

Det kan være trøbbel å få overklokka ram med mer enn 2 brikker i et hk som har 4 slotter.

Sånn er det bare,ex. 2x2gb går bra,men 1gbx4 brikker vil ikke overklokke i det hele tatt,selv om det er samme merke på brikkene.

 

Det kan ha noe med at noen rambrikker er enkeltsidige,dvs. alle rambrikkene/chip er montert på en side av ram PCB. Mens noen rambrikker er tosidige,dvs. ramchip er montert på begge sider av ram PCB.

 

Noen hovedkort liker ikke at vi mixer ensidige og tosidige rambrikker. Du Kan lese om dette som regel i hovedkortet sin manual anng. kompabilitet ensidig vs tosidig.

 

Ellers er ikke alle hovedkort kompitable med all ram,noen ganger må man prøve forskjellige sett før man finner et som hovedkortet liker.

Lenke til kommentar

Neida, det er snakk om to brikker på 2gb pr. brikke. Har selvfølgelig ikke i de andre brikkene mine sammen med disse brikkene, og problemet er ikke at de ikke vil overklokkes, men at de rett og slett ikke vil kjøre stock... de er jo ca 40% underklokket.. selv på høyere volt enn det de skal kjøre på.

Brikkene er identiske, og er et sett på 2X2gb dualchannel (DDR3-1600mhz)

de vil ikke kjøre over 1200mhz, og er ustabile over 1080mhz..

Skjønner ikke noe av det.. skulle tro det var noe galt med brikkene faktisk, men de er akkurat lansert, så kan jo hende det finnes en bios update eller noe mer info om litt håper jeg..

Lenke til kommentar

Da har jeg fått krysstesta litt, og det viser seg at den ene av brikkene nekter å kjøre over 1100mhz, mens den andre er 100% fin.

Blir RMA til netshop dessverre.. må si jeg er skuffet, har bestillt minne 4 ganger før hos netshop, samtlige ganger OCZ og 3 av disse har det vært noe galt med brikkene.. jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...