jhbolle Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) lurer på å kjøpe Dynavoice F-6 EX høytalere til min "hjemmekino", som skal brukes både til film, spill og musikk (alt mulig rart, egentlig). Nå er det slik at jeg ikke har noen anelse om hva slags forsterker/receiver jeg trenger, men har ikke lyst til å bruke for mye penger. Hovedkildene er PC og PS3. Går for stereo i første omgang, for økonomiske gruner, og også fordi rommet er ganske lite, men ønkser å utvide anlegget senere (først sub, så bakhøytaler og center). Nå er spørsmålet, skal jeg gå for en billig stereoforsterker (1500-2500 for eksempel denne), eller heller gå for en surround-reciever med en gang? Skal jeg ha en surroundforsterker, må jeg også i tilegg ha en HDMI Svitsj (kun for bilde, selvfølgelig), som jeg ser koster rundt tusenlappen. Vil det ikke da være like greit å kjøpe en reciever med en gang? Skal jeg først svi av penger på en reciever er det også et krav at den støtter lyd gjennom HDMI-kabel. Jeg aner ikke hva som gjør en forsterker/receiver "bra". Så håper noen kan komme med vettige anbefalinger. EDIT: Ser litt nærmere etter, og HDMI svitsjer ser ut til å ligge på rundt 500-600, det er overkommelig, men lurer fremdels på om det er vits i å kjøpe en stereoforsterker som uannsett skal byttes ut senere. Endret 9. oktober 2009 av jhbolle Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har dynavoice F-6 EX høytalere og surround. http://www.surround.no/product/492538/_Yam...V465-Black.html Denne funker veldig bra for mitt behov. Lyd og bilde via hdmi som også oppskalerer bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå