pizzafordi Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) et fett egentlig, jeg ga deg en link på 10 sider. det var snakk om 10-15 fps over 100 i spill hvor man oppfatter 30-50. Viste ikke at amd cpuene var så gode at skjermkortene var flaskehalsen, trodde det var omvendt. Med dette så er kansje like greit å gå for athlon versjonen. Om 2 år. så bytter du kansje skjermkort. og merker kansje da at cpuen er flaskehalsen. Hvis du velger den black edition så om 2 år. overklokker du den til kansje 3.6 ghz eller mer. vet ikke hvor langt dem går. Klarer kansje 4ghz siden det er kun 2 kjerner på den og ikke 4. Får høyere ghz på 2 kjerners framfor 4 kjerners, og ikke alle spill støtter 4 kjerner. men det kommer mer og mer. Men i dont know. Ducati har v2 i sykklene mens japsene har rekkefirer. Ducati er iallefall raskest. i motogp. Så selv om en pc har bunndrag så er toppfarten alltid å foretrekke for min del. Jeg tenker bare mest mulig ghz på cpu med oc til minst mulig penge. Så får jeg håpe den ikke er flaskehalsen på skjerkmortet og har litt å gå på. Men den cpuen har mye mer muligheter. Dessuten så er den billig 800kr for åpen multiplier. Hallo for 2-3 år siden betalte en 7000kr for dette. Det er en spennende leke. Jeg er ikke overbevist om x4 prosessor eller det å ha 2 skjermkort i maskinen. Har en vanlig 19 tommer skjerm og spiller dagens spill på fullt, kansje jeg tar vekk noe anti-aliasing på enkelte spill men ellers så er det bra nok på et nvidia gtx260. Det ligger vel midt i mellom et 4870 og et 4890 kort. eller mer mot et 4870. Men det er bare å bruke www.tomshardware.com så finner en sammenligninger der inne. Hvordan er det med 2 minnebrikker og 4 minnebrikker på amd athlon og T1/T2. Som i eldre dager? Er det opphevet med 4 minnebrikker og T1/T2 så fremt en har phenom prosessor med L3 cache? anyone. Endret 9. oktober 2009 av pizzafordi Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) et fett egentlig, jeg ga deg en link på 10 sider. det var snakk om 10-15 fps over 100 i spill hvor man oppfatter 30-50. Viste ikke at amd cpuene var så gode at skjermkortene var flaskehalsen, trodde det var omvendt. Med dette så er kansje like greit å gå for athlon versjonen. Om 2 år. så bytter du kansje skjermkort. og merker kansje da at cpuen er flaskehalsen. Hvis du velger den black edition så om 2 år. overklokker du den til kansje 3.6 ghz eller mer. vet ikke hvor langt dem går. Klarer kansje 4ghz siden det er kun 2 kjerner på den og ikke 4. Får høyere ghz på 2 kjerners framfor 4 kjerners, og ikke alle spill støtter 4 kjerner. men det kommer mer og mer. Men i dont know. Ducati har v2 i sykklene mens japsene har rekkefirer. Ducati er iallefall raskest. i motogp. Så selv om en pc har bunndrag så er toppfarten alltid å foretrekke for min del. Jeg tenker bare mest mulig ghz på cpu med oc til minst mulig penge. Så får jeg håpe den ikke er flaskehalsen på skjerkmortet og har litt å gå på. Men den cpuen har mye mer muligheter. Dessuten så er den billig 800kr for åpen multiplier. Hallo for 2-3 år siden betalte en 7000kr for dette. Det er en spennende leke. Joda skjønner det, men nå er vell ikke skjermkortet helt på topp heller? Og hvis det uans er "flaskehalsen" i systemet er det jo liten vits å klokke prosessoren... Jeg kommer ikke til å oppgradere pcen om 2 år, alt jeg nå ønsker "bekreftet" er om oppsettet jeg har slått meg mer lr mindre til ro med er balansert og vil takle mine ønsker. De er da å kjøre x264 filmer uten lagg, samt kunne spille nyere spill på en fornuftig grafikk, ser fram til Diablo 3 . Kan jo legge til at pc skjermen er en 24" fullhd. Takker for all hjelp, ikke lett å lete seg frem i pc jungelen etter noen år med inaktivitet på fronten! "Endelig oppsett" ASUS M4N78-AM, Socket-AM2+/AM3 GeForce 8200, DDR2, m-ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 XFX Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 750MHz Samsung SpinPoint F3 500GB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 Kit w/two matched DDR2 PC6400 2GB CL6 AMD Athlon II X2 250 3,0Ghz, AM3, 2MB, 65W, Boxed Totalt: 3.227,00 Endret 10. oktober 2009 av Jabbala Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 ser bra ut det. skjermkortet er flaskehals hørtes litt skånt ut. 500kr mer for 4890 skjermkort. eller at du selger ditt gamle om et år og kjøper tilsvarende og kansje litt bedre til bedre pris. sånn de fleste holder på. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Du har ikke vurdert dette oppsettet ? QX9650, Abit IX38 QuadGT, Crucial BallistiX 2x2gb og et Club3D 3850 512mb ferdig overklokka fra fabrikken ? Dette kommer på 3000,- inkl. alt utenom frakt. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Du har ikke vurdert dette oppsettet ? QX9650, Abit IX38 QuadGT, Crucial BallistiX 2x2gb og et Club3D 3850 512mb ferdig overklokka fra fabrikken ? Dette kommer på 3000,- inkl. alt utenom frakt. vel skjermkortet er TREEEEEEGT i forhold til 4870 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Joda skjønner det, men nå er vell ikke skjermkortet helt på topp heller? Og hvis det uans er "flaskehalsen" i systemet er det jo liten vits å klokke prosessoren... Jeg kommer ikke til å oppgradere pcen om 2 år, alt jeg nå ønsker "bekreftet" er om oppsettet jeg har slått meg mer lr mindre til ro med er balansert og vil takle mine ønsker. De er da å kjøre x264 filmer uten lagg, samt kunne spille nyere spill på en fornuftig grafikk, ser fram til Diablo 3 . Kan jo legge til at pc skjermen er en 24" fullhd. Takker for all hjelp, ikke lett å lete seg frem i pc jungelen etter noen år med inaktivitet på fronten! "Endelig oppsett" ASUS M4N78-AM, Socket-AM2+/AM3 GeForce 8200, DDR2, m-ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 XFX Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 750MHz Samsung SpinPoint F3 500GB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 16MB Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 Kit w/two matched DDR2 PC6400 2GB CL6 AMD Athlon II X2 250 3,0Ghz, AM3, 2MB, 65W, Boxed Totalt: 3.227,00 Det ser veldig bra ut. Dette oppsettet er overkill for spilling av HD materiale, og du vil kunne spille de fleste spill på god/topp grafikk, selv på oppløsning på en 24". Har selv kombinasjonen med 24" og HD4870, og den har klart alt jeg har gitt den på nærmest full grafikk. Dette er mye PC for pengene Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ja skjermkortet er ikke så raskt iforhold til 4870, men til å spille av HD materiale så duger det like bra, det er kun når det kommer til spilling at det yter dårligere. Kan jo evnt. kjøpe et nytt skjermkort når neste stipend kommer om han ikke er fornøyd med spill ytelsen. Du ser vel at det er en stor forskejll på AMD Athlon II X2 250 og Intel Extreme QuadCore QX9650 ? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men du selger jo DDR3 RAM sammen med et hovedkort (og prosessor) som bare kjører DDR2. Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Da går jeg for det oppsettet, regner med jeg blir fornøyd! Takk for all hjelp . Endret 10. oktober 2009 av Jabbala Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men du selger jo DDR3 RAM sammen med et hovedkort (og prosessor) som bare kjører DDR2. Hvor har jeg skrevet det? Det jeg selger med er 2x2gb brikker av DDR2 ..... Hovedkortet bruker DDR2. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du linker i hvert fall til et bilde av DDR3 RAM brikker. Det er en fin pris på pakken du selger, med en veldig god prosessor. Men dessverre så vil pakken som helhet yte dårligere for trådstarters bruk, som inkluderer spilling. Du får heller prøve å selge til noen som feks driver med redigering, eller andre prosessoravhengige ting. Så vil jeg også minne om bruktmarkedet der annonser kan plasseres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå