Toast Is Pimp! Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg har noen Win7 lisenser fra ACM. Det jeg lurer på om lisensene jeg har for 32bit og 64bit kan brukes om hverandre? Da mener jeg at feks jeg kan installere 32bit nå, og eventuelt prøve 64bit en dag hvis jeg har lyst, men da samme lisens og datamaskin? Endret 9. oktober 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Tror 64-bit kan nedgraderes, men ikke omvendt. Shoot me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Lisensene kan brukes både på 32-bit og 64-bit akkurat som det passer. Men det er ikke lov å selge de lisensene du har fått fra ACM da. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Husk på at om du selger/gir bort lisenser fra ACM/MSDNAA og det blir oppdaget blir hele MSDNAA kontoen din svartelistet. Det betyr at du mister ALLE lisensene til ALLE programmene du har skaffet via MSDNAA kontoen din. Og jeg håper egentlig det skjer, siden noen virkelig ikke skjønner at det IKKE er lov til å selge / gi bort lisenser fra MSDNAA. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Selv har jeg gitt bort 2 lisenser, men det er kun 2 hvorofr er det så feil ? Jeg tjerner jo ikke noe på det Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Selv har jeg gitt bort 2 lisenser, men det er kun 2 hvorofr er det så feil ?Jeg tjerner jo ikke noe på det Les vilkårene du godtok da du fikk lisensene De er ment for deg, ingene andre. Selv gav jeg bort en til min mor da hennes lovlige xp pro install tok kvelden. Hun sendte maskinene til meg, og jeg orket ikke å legge in xp. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Selv har jeg gitt bort 2 lisenser, men det er kun 2 hvorofr er det så feil ?Jeg tjerner jo ikke noe på det Fordi det ikke er lov.... Q: Can I install my software on two computers at once?A: Yes, as long as you are the owner of both computers and both are being used for instructional purposes. NOTE: If you require another key for a product you must contact the PA (program administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. Click on the Support button above. Also, friends, family and colleagues not currently enrolled in a course that is part of an MSDNAA department are not allowed to access or use the software available from this website. Er du uheldig og personen du har gitt bort lisensen til "mister" den, får den stjålet av et virus, gir den videre etc, og den lisensen blir svartelistet, så blir alle lisensene til den kontoen svartelistet. Greit nok at mange av oss var med å bøye reglene litt da vi fikk lisensene, men det er folk som dere som selger og gir bort lisensene som virkelig kommer til å ødelegge. Husk at Microsoft ikke har startet med WGA på Windows 7 enda, og om en du har gitt en lisens bort til f.eks installerer den på flere pcer, vil den oppfanges som en ulovlig lisens på sikt, og så blir trolig alle lisensene dine svartelistet. Men jeg bryr meg jo ikke...jeg har beholdt mine lisenser for meg selv, og folk får ta ansvar for seg selv. Men jeg ville jo ha blitt sur om jeg mistet 8x Windows 7 lisenser til 2.300 kroner stykket fordi en eller annen som jeg har gitt en lisens til klarer å få den svartelistet. Og de du eventuelt har gitt dem bort til eller solgt dem til, kan jo bli litt sure også, når lisensen plutselig ikke funker mer. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Greit greit. Men de sjekker vel ikke opp mot navnelister da? Feks at mine 8 lisenser har forskjellige navn? At man ikke kan bruke en lisens unikt er jo lame. At en lisens blir svartelistet og de finner ut at de resisterende 7 lisensene skal også svartelistet er jo ren overvåking. Endret 9. oktober 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Greit greit. Men de sjekker vel ikke opp mot navnelister da? Feks at mine 8 lisenser har forskjellige navn? At man ikke kan bruke en lisens unikt er jo lame. At en lisens blir svartelistet og de finner ut at de resisterende 7 lisensene skal også svartelistet er jo ren overvåking. Du har vel ikke 8 MSDNAA kontoer? Hvis ikke så er alle lisensene koblet opp mot ditt navn, ditt kredittkort og din epost (som sikkert er hotmail/gmail eller noe i den duren). Uansett de vet NØYAKTIG hvilke lisenser du har lastet ned fra de MSDNAA konto. Derfor er det supert enkelt å sperre alle lisensene tilhørende en konto. Det er derfor de ikke fjerner MSDNAA kontoene om du "opter ut". Jeg har gjort det, men MSDNAA kontoen blir beholdt i alle fall et år, slik at de har kontroll over hvilke lisenser jeg har brukt fra den kontoen. Endret 9. oktober 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Er du en konspirasjons teoretiker? Du har ingen kilder til at de kan sjekke det som er registrert hos Microsoft mot sine egne lister. Endret 9. oktober 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Tror nok ikke om 1 lisens blir blokkert, så blir de 7 andre også.. Ser uansett ikke vits med å flame folk for å gi bort lisenser..halvparten av dere har allerede registrert dere "ulovlig" på msdn aa uansett, er ikke noe bedre det. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg selger de da ikke til blodpris da... Feks nå nettopp måtte jeg og vennen betale 170kr i overleie på 5 filmer, + at han leide noen filmer. Da dog overleien egentlig skal deles. Ble det litt synd at han skulle betale 300kr for overleie + 3 andre filmer. Så, han får lisensen av meg. Jeg driver da faen ikke og utnytter folk! Jeg er et naivt og ærlig menneske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå