Drittsau Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har fått beskjed av Windows Defender om at jeg har TrojanDownloader:Win32/Renos.ji på maskinen min. Her har jeg også muligheten til å fjerne den, står det iallefall. Men av tidligere erfaringer er ikke det alltid like lurt. Er det så lett for meg å bare trykke ''fjern'' via windows defender? Eller anbefaler dere meg å laste ned ett annet program på pcen for å fjerne? Vet ikke om dette kan være til noe hjelp men slenger med allikavel. --------------------------------------------------------------------------------------------- Kategori: Trojansk nedlaster Beskrivelse: Dette programmet viser villedende produktmeldinger. Råd: Fjern denne programvaren øyeblikkelig. Ressurser: process: pid:2732 file: C:\Users\eier\AppData\Local\Temp\b.exe->(UPX) containerfile: C:\Users\eier\AppData\Local\Temp\b.exe process: pid:5564 file: C:\Windows\tasks\{BB65B0FB-5712-401b-B616-E69AC55E2757}.job taskscheduler: C:\Windows\tasks\{BB65B0FB-5712-401b-B616-E69AC55E2757}.job process: pid:512 Sammendrag: Programutførelse endring inntraff. Denne agenten søker i programmer like før de kjører. Du blir varslet hvis programmet har stort potensial for å skade datamaskinen. Kontrollpunkt: Kjørende prosesser ------------------------------------------------------------------------------------------- Ellers fant jeg dette på internett. Manual removal is not recommended for this threat. To detect and remove this threat and other malicious software that may have been installed, run a full-system scan with an up-to-date antivirus product such as the Microsoft online scanner (http://safety.live.com). For more information, see http://www.microsoft.com/protect/computer/viruses/vista.mspx. Prøvde å bruke den online scanneren men den ville ikke fjerne disse filene så da ble jeg brått litt usikker her? ------------------------------------------------------------------------------------------ Takker på forhånd for all hjelp Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 La gjerne Defender fjerne det den finner. I tillegg ville jeg ha kjørt en rask skann med Malwarebytes (se veiledningen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå