Kajac Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Bilen min, også kjent som Toyota Corolla 1.6 DX 1984, har en del rust. ^^^^^^^^^^^^^Bilen min^^^^^^^^^^^^^ Mesteparten av rusten er utenpå, og etter det jeg har sett under bilen ved å jekke den opp, ser den svært bra ut under. Uansett, bilen skal til EU-kontroll i mai neste år (ja, det er lenge til), og jeg vil gjerne vite hvilken type rust som gjør om bilen ikke går igjennom neste kontroll. Blandt annet er det rustet hull i ene hjulhuset bak, så det kommer vann inn i bagasjerommet når jeg kjører i regn. Kan dette repareres ved hjelp av glassfibermatter og polyester? Eller er det så alvorlig at det må byttes/sveises? Og andre steder jeg må se etter store mengder rust? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Farlig rust er rust på bærende konstruksjoner under bilen og lignende. Feks om du har rust på bærebjelker, travers, bærearmer osv, så er dette farlig rust. Rust på bremseskiver er også noe man ikke kommer gjennom eu-kontroll på. Må nevnes at dette er hvis rusten dekker mer enn 25% av overflaten på skiven. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Rusthull o.l i fronten av bilen som kan gi ekstra skade ved påkjørsler av fotgjengere går heller ikke igjennom. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Rust på bremserør- type gravrust Lenke til kommentar
fysj Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Bilen min, også kjent som Toyota Corolla 1.6 DX 1984, har en del rust. ^^^^^^^^^^^^^Bilen min^^^^^^^^^^^^^ Mesteparten av rusten er utenpå, og etter det jeg har sett under bilen ved å jekke den opp, ser den svært bra ut under. Uansett, bilen skal til EU-kontroll i mai neste år (ja, det er lenge til), og jeg vil gjerne vite hvilken type rust som gjør om bilen ikke går igjennom neste kontroll. Blandt annet er det rustet hull i ene hjulhuset bak, så det kommer vann inn i bagasjerommet når jeg kjører i regn. Kan dette repareres ved hjelp av glassfibermatter og polyester? Eller er det så alvorlig at det må byttes/sveises? Og andre steder jeg må se etter store mengder rust? Her er retningslinjene de følger under periodisk kjøretøykontroll: PKK rust Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvis det er rusta hull i hjulbuen bak så det lekker inn vann, så kan det fort spre seg opp til støtdemper-tårnet bak, og det er farlig rust, uten tvil, dette må sveises. Min forrige bil, en 1990 Corolla, røk på kontrollen på grunn av slik rust, samt rust på bremseskivene. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Hullet i hjulbuen bak blir tettet i dag, og det er overraskende lite rust under bilen, og det er ikke (synlig) rust på støtfangertårnet i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå