Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Nikon D300 + Nikon 24-70/2.8 Oppdragsfoto for et lovende rockeband i Trondheim, kalt "Apollon" Info: Vet om skyggen på han helt til høyre, søylen til høyre, takrenna til venstre som treffer hodet på han ene. Alt kan lett fikses, men har ikke tatt meg tid da bandet ikke ville endre på noe. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Synes det var fett, jeg. Har du behandlet det på noen måte? Ser litt vel "mykt" ut, kanskje? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Meget bra. Alle vises og er godt belyst. Skulle si at søylen til høyre får litt for mye oppmerksomhet, men det har du nevnt. Never mind Morsomt å ha deg tilbake. Nå mangler vi bare PM. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Har vært gjennom en del etterbehandling ja, tatt i bruk litt Dave Hill effekter, egne finesser og fått et resultat bandet var fornøyd med. Ikke misforstå meg, selv om dte er gjort mye i PS er det ikke spesielt ulikt raw-filene, mye endringer er på gjort 800% forstørrelse osv, pirk, men bildene må passe på plakat. Mykt? Har dratt ut kontraster og farger ganske langt, så enten er skjermen min feil kalibrert eller så har vi forskjellig syn på hva man mener med mykt Hva har skjedd med PM? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Nei, altså, mykt og mykt. Bildet er flott det, men det slo meg spesielt at ansiktet til nummer to fra høyre var veldig smooth. Mulig han bare ser sånn ut, ikke vet jeg. Tøft bilde, altså. Lenke til kommentar
OleSimen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Kult bilde med god lyssetting sett bortifra de tingene som er nevnt. Dersom jeg skulle påpeke noe(selv om bandet ikke vil endre så mye på det som du sier...) så tror jeg at bildet hadde sett mye kulere ut dersom du hadde gitt det en litt råere "look" ved å legge på en texture eller noe på det Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Slik mykt ja. Alle er airbrushet opp og ned i mente for at kvisene ikke skal vises Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Slik mykt ja. Alle er airbrushet opp og ned i mente for at kvisene ikke skal vises Hehe. Det setter de nok pris på. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 P.g.a. den lille biten med DH-effekt så ser huden veldig glatt ut. Sikkert det TheMartine sikter til. Litt DH-effekt passer til slike band bilder. Han som er nr. 2 fra høyre kunne sikkert ha byttet plass med han som er plassert bakerst til venstre. Mørke fjes framst og bleike fjes lengst fra lyskilden. Litt sent nå. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Lyskilden er konstant på begge sider. To studioblitser på rundt 500W på hver side med softboks + 2 stk SB-800 bakfra for rimlight og bakkelys. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du har fått nye leketøy mens du har vært borte. Du droppet D700? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 D3 er i sikte, D300 holder til det jeg har bedrevet i sommer, bryllup. Sett bort i fra bryllup, bandshoot, noen få oppdrag + skibilder har kameraet ligget å støvet ned, makroen er ennå ikke brukt skikkelig i år. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du nevner det eneste egentlige problemet selv, nemlig skyggene. Det hadde kanskje vært en ide å plassere softboksene lenger til siden? I alle tilfeller er det ganske pent lys, og komposisjonsn fungerer den også. Angående skyggeproblemet kunne du kanskje spredt gjengen litt mer, men det blir jo flisespikkeri.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Fremste fyren får litt vel mye lys i panna syns jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå