Sk!ppy Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Hei. jeg er veldig usikker på om jeg skal kjøpe stasjonær pc eller notebook, eller beggedeler, eller bare spare pengene mine. Derfor vil jeg vite muligetene. Jeg tenkte derfor på en minipc. Jeg har krav om at prosessoreen er minst 1.5 GHz - Burde ikke være store problemet, Minst 2 gb ram ( kan alltids kjøpe vedsiden av og sette inn), minst 60 gb harddisk, gjerne ssd ( minst viktig ) , seffølgelig trådløst internett og hadde vært best(må) ha en dvd spiller, Til nød klarer jeg meg vel uten.. men hadde vært greit.. og lang batteritid Så: 2gb ram ( kan kjøpes ved siden av ) Minst 1,5 GHz prosessor Kraftig nok grafikk til å faktisk klare å rendere en webside, Uten hakking Minst 60 GB harddisk Wlan Lang batteritid ved vanlig bruk ( surfing på nett / msn ) jeg kommer til å ha Linux, eller windows xp. Hadde vært heftig om det kommer under 2000, men sjansen er liten, så vi sier 3000 - med 700 +/- . Edit: Jeg stiller kanskje litt høye krav, som f.eks prosessor, som jeg ser ligger på ca 1,33 GHz, er vel nok for normal surfing det.. Edit2: Hvordan er batteritiden på denne tror dere ? http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2455021;c:101186 den så fin ut heh. nå er jeg sløv.. står intill 3 timer der.. kan man kjøpe ekstra/Nytt batteri tror dere? http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10557957;c:101186 Aspire One serien ser ganske bra ut, de reklamerer med 8 timer ++ på batteriet. hvilken modell er best? Endret 8. oktober 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Anbefaler en Asus eee 1101! Har selv veldig gode erfaringer med denne maskinen, som man klarer å tyne ut nesten 9 timer på en lading! Skorter på minne, men dette kan enkelt oppgraderes med en 2gb brikke. Øvrige spesifikasjoner svarer til det du ønsker. Superkjapp, stille og svært tynn - med fantastisk batteritid! Skjermstørrelsen gjør at den på sett og vis havner midt mellom nettop og liten laptop Har ikke dvd-rom, men en rimelig ekstern fås for ett par hundre kroner Endret 9. oktober 2009 av Star Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Den var rimelig, Høres bra ut med batteritid, Liten og lett - Og oppløsningen er over 1024x768 pixler! Tror jeg kan sette denne tråden som LØST Takk! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 En ting til! nettverkskortet, Det burde nesten ha sånn spesielt chipset , at man kan hacke WEP og WPA nettverk. Ikke det at jeg skal hacke noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå