SaitekQ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Testet spillet nå, og jeg må si jeg elsker det ! Jeg vil påstå at det er det beste spillet jeg har spilt, nettopp grunnet: Positivt: -Grafikken er veeeldig bra, føles ekte ut. Den krever heller ikke noe særlig, jeg kjører nesten alt på fult(2 AA isteden for 8 AA) med mitt system . Intel Q6600 2,4 Ghz. 8800gts 512 mb. 2gb pc6400 800 hz ram. Nvidia 780i HK 320 gb spinpoint hardisk. -AI'en er veldig bra. De tåler lite, du tåler lite. -Feelingen i våpene er utrulig bra, det føles ekte ut. Det føles ut som man faktisk skyter ut kuler. Ladde animasjonene er heller ikke noe å utsette på. Tar feks laaang tid å ladde en Javalin. -Friheten. Enormt kart. -Når man springer, eller kjører tanks elns føler man virkelig at detman gjør/sitter i er tungt. -CoOp opp til 4 personen gjennom hele spillet, herregud hvor morsomt det er! -Lyden, den er helt utrulig. -Det er både bulletdrop og bullettime, stoort pluss for min del. -Våpene er ikke helt nøyaktig, siktet/våpenet beveger seg av menneskelige reaksjoner. Å treffe på lang distanse er ikke det letteste, men når man først treffer så går fienden ned i bakken. Ja det var noen punkter, sikkert masse jeg har glemt. Men så kommer vi til de negative sidene, her er det også ting som irrierer meg litt. Negativt: -Autosave, utrulig kjedelig å sneket seg fram for å angripe i lang tid også dør man å må starte langt bak. Da blir jeg sint, noe som "kan" resultere at jeg avslutter spillet. -Bilkjøringen var utrulig skuffende, man ser bare panseret, thats it, det føltes heller ikke noe bra, her hadde jeg forestilt meg noe ala Farcry 2. -De har heller ikke satset noe stort på story etter min mening, men jeg trenger ikke en story i et slikt spill som dette. -Måten man skifter våpen/granat/eksplosiver osv er knødd. ----------------------------------- Men nå vil jeg ikke si dette spillet er en krigssimulator egentlig, for jeg mener det er "litt" arcade basert også. Noe som egentlig ikke gjør noe for min del, men visst folk forventer en full-blods krigsimulator er ikke dette spillet for dem. Men for all del, spillet er veldig realistisk, men ikke på samme høyde som "Operation Flashpoint Cold War Crisis, eller "Arma 2" for den slags skyld. Men passer spillet alle da? Nei, det mener jeg ikke at det gjør fordi mange her liker å storme å bunnyjumpe å hoppe og sprette rundt for å unngå å bli truffet, det kan man ikke i dette spillet, for her må man nemlig bruke hjernen litt for at man skal vellykkes. Et siste punkt jeg ville fortelle om er lyden, den er helt utrulig. Jeg har et anlegg av typen "Logitech z-2300 og jeg må si at lyden er helt slående, ikke grunnet anlegget vel å merke, men lyd-effektene. Aldri fått en bedre følelse av lyd i et spill før. Man går der stille i mørket, plutselig dundrer et helikopter over hodet ditt og du hører kuler treffer bakken framfor deg sånn at det spurter gjørme på deg, du legger deg ned mes kulene hagler. Du kryper i sikkerhet og tar du fienden som hadde et bakhold angrep. Det føles særriøst ekte ut, og det står lyden mye for. Man hører dyr, fugler, vind, vann, gress som blafrer, hjertet som slår når man blir sliten, utstyret som henger og slenger mens du går/springe osv. Sånn som Applebee pirket på nedenfor tror jeg ikke det er dyreliv nei, men man kan hvertfall høre lyder fra dyr/fugler (Fugl et dyr?) Uansett, det at man kan høre dyr/fugler og naturen er også et stort pluss i boka, for da føles verden mer virkelig. Det høres rett å slett ut som man går i en skog visst man går i en skog. ----------------------------------------------------- Spillet føles unikt og jeg må bare meddele at dette er noe av det beste jeg har kommet over av spill, selvom det har mangler. Terning-kast: 6 av 6 Ettersom Applebee kom innom å begynte å klage så må jeg vel gi en aldri så liten forklaring på akkurat hvorfor jeg ga spillet 6/6 Jo, fordi selvom det er en del negative ting i spillet, så syns jeg ikke de ødelegger min spillopplevelse såpass mye at det fortjener en dårligere karakter. Over her skrev jeg at dette er noe av det beste av spill jeg har kommet over, og bare det er nok til at jeg burde gi det en sekser. Men visst jeg hadde brukt en scala fra 1-10 måtte jeg vel gitt det 9/10 nettopp grunnet mangler og irritasjon momenter. ------------------------------------------------- Offtopic edit: Helt utrolig at jeg klarte å skrive så masse å bare bruke 1 smiley, ikke helt likt meg! " " Endret 11. oktober 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Bare tok meg friheten til å svare på noe her. -Grafikken er veeeldig bra, føles ekte ut. Den krever heller ikke noe særlig, jeg kjører nesten alt på fult(2 AA isteden for 8 AA) med mitt system . Vel, ikke noe å si på det. Det øker spill-gleden veldig mye ved at et spill ikke krever all verden *Host* Crysis *Host* -AI'en er veldig bra. De tåler lite, du tåler lite. Igjen, må si meg enig. MEN, man føler seg hele tiden mye bedre enn fienden. Og slik jeg har forstått det, så er alt vanskelighetsgraden gjør, er å fjerne hud og corsair, og det at man ser når man får hit \ kill. -Friheten. Enormt kart. Ikke noe å si på enormt kart, men friheten er desverre ikke over hele kartet i et mission. Spesielt irriterende er det i co-op da man ikke kan gå over 225m unna hverandre, slik at det er umulig for èn å gå opp i høyden og snipe, for å dekke de som går i close-combat. -CoOp opp til 4 personen gjennom hele spillet, herregud hvor morsomt det er! Jess, men da joine du bortover i morgen da Negativt: -Autosave, utrulig kjedelig å sneket seg fram for å angripe i lang tid også dør man å må starte langt bak. Da blir jeg sint, noe som "kan" resultere at jeg avslutter spillet. Husk at det er en sim (Til en viss grad), og for å simulere virkeligheten mest mulig, burde man EGENTLIG ikke kunne save noen plasser. Synes det forsovidt er bra slik de har gjort det nå, men det er mulig at man skulle hatt valget om å save hvis man absolutt ville. -Bilkjøringen var utrulig skuffende, man ser bare panseret, thats it, det føltes heller ikke noe bra, her hadde jeg forestilt meg noe ala Farcry 2. Enig, det hemmer veldig å se rundt etter fiender uten å måtte snu hele bilen. Men men, mulig det blir patchet? -De har heller ikke satset noe stort på story etter min mening, men jeg trenger ikke en story i et slikt spill som dette. Igjen, en sim (?). Og du har mission-editor slik at du kan lage egene missions på skira om du blir lei av de som allerede er. -Måten man skifter våpen/granat/eksplosiver osv er knødd. Til en viss grad enig, MEN, du kan bruke nummertastene, og assigne de til hva du vil, vil jeg tro? ----------------------------------- Men nå vil jeg ikke si dette spillet er en krigssimulator egentlig, for jeg mener det er "litt" arcade basert også. Noe som egentlig ikke gjør noe for min del, men visst folk forventer en full-blods krigsimulator er ikke dette spillet for dem. Men for all del, spillet er veldig realistisk, men ikke på samme høyde som "Operation Flashpoint Cold War Crisis". Krigssimulator = ArmA II. Bugspill til de grader, men er det nermeste du kommer simulering etter min mening. Det var desverre litt for avansert for min del, da det ble mer jobb å lære seg alle tastekombinasjoner og slikt. Var et under for meg hvordan jeg skulle tilkalle medic når jeg ble skutt. Det føles særriøst ekte ut, og det står lyden mye for. Man hører dyr, fugler, vind, vann, gress som blafrer, hjertet som slår når man blir sliten, utstyret som henger og slenger mens du går/springe osv. Correct me if I am wrong, men jeg mener det ikke fantes dyreliv i spillet? ----------------------------------------------------- Spillet føles unikt og jeg må bare meddele at dette er noe av det beste jeg har kommet over av spill, selvom det har mangler. Terning-kast: 6 av 6 ------------------------------------------------- Ok, her må jeg bare spørre: Etter å ha listet opp BÅDE negative og positive ting, hvorfor ga du det 6 av 6? Virker litt ulogisk. Ikke det at det ikke er et bra spill, det er fantastisk etter min mening, men noe må jo dra ned spillet, spesielt når du allerede har listet det opp? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det største problemet etter min mening er at Codemaster stjal Operation Flashpoint navnet. Ved å bruke dette navnet vil den gamle fansen automatisk forvente et like realistisk og bra spill som det første. De fleste er ikke engang klar over at det er noen andre som produserer Dragon Rising. Når Codemasters produserer spillet slik de har gjort må de rett og slett bare kunne ta kritikken de nå får. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvordan er realismen her i forhold til red orchestra? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvordan er realismen her i forhold til red orchestra? I forhold til Red Orchestra er det svært realistisk. I forhold til ArmA II er det ikke realistisk. Jeg ser på Red Orchestra som Unreal Tournament sitt svar på 2. verdenskrig. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvordan er realismen her i forhold til red orchestra? I forhold til Red Orchestra er det svært realistisk. I forhold til ArmA II er det ikke realistisk. Jeg ser på Red Orchestra som Unreal Tournament sitt svar på 2. verdenskrig. Nå ja hvis du skal sammenligne RO og UT vet jeg ikke om jeg kan ta det svaret seriøst. o0 Men for å si det på en annen måte. Hva er likhetene og forskjellene i realisme i forhold til RO? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Er du seriøs? RO er jo et rambospill i forkledning av andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Øh... 1. De flest spill er realistisk i forhold til UT. 2. RO har mange aspekter som er realistiske. For eksempel når du skyter havner kulen der løpet peker. Det er selfølgelig ting med ro som ikke er realistisk. Men all over, skal du sammenligne med UT så blir det veldig useriøst. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 LittOT: Å si at kulen havner der løpet peker, stemmer ut til ca. 30 meter for AG3, så tipper det er noe lignende for M-16. Allerede da begynner du å få avvik. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Stemmer på 200m også. Men ja det er bulletdrop i ro. Men vi diskuterer ikke ro her. Jeg ville bare vite hvordan dragon rising er i forhold til noe jeg kjenner. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Men imellom blir det bom =P Topic: Vil man kunne anbefale det opprinnelige OF i stedet for DR? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 For de som leste Applebee's innlegg over så har jeg nå redigert posten min over. (Helt øverst) Ontopic Men imellom blir det bom =P Topic: Vil man kunne anbefale det opprinnelige OF i stedet for DR? Det er et spørsmål opp til hver enkelt. Tro det eller ei så spilte jeg Operation Flashpoint Cold War Crisis med min Pappa når jeg var 8 år. Det spillet var unikt, alt var så bra koreografert og måten man måtte spille spillet gjennom var sykt realistisk. La oss ta et lite eksempel: Man måtte sitte 3 stk i en tank for at man skulle kunne operere med tanken. Her var også lyden i spillet rett å slett fanstastisk. Spesielt da man skjøt med tanks. Man kunne til og med kjøre ned busker, reise flere kilometer etter kilometer visst man ville, fly helikopter, fly fly, bulletdrop osv osv. Spillet er fortsatt bra den dag idag, selvom grafikken er utdatert osv. Og alt dette var for snart 9 år siden. Helt utrolig. Her syntes jeg ikke Dragon Rising har klart å slå det første, men såklart, det er ikke samme utviklerne heller, er vel bare name-rip-off? Spillene er heller ikke på samme høyde, visst dere skjønner meg. Men jeg tror ikke at noen spill faktisk blir å slå det orginale Operation Flashpoint CWC. Nemlig grunnet når det kom ut var det så unikt og revolusjerende. Synd spillet ikke fikk den populariteten det fortjente, nemlig grunnet mange folk ikke ville spille en full-blods simulator på den tiden, men heller kose seg med Half-Life elns. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Er litt ute etter den realismen som det hevdes at det er i spillet, blir litt traurig med evige respawns i CoD4, freksempel. Arma, Arma2 eller OF:CWC? Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Er litt ute etter den realismen som det hevdes at det er i spillet, blir litt traurig med evige respawns i CoD4, freksempel. Arma, Arma2 eller OF:CWC? Beklager men skjønte ikke hva du spurte etter, kan du formulere det litt annerledes? Takker. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ser nå at det var en FANTASTISK surrete post... For å få så hvass realisme som mulig, hvilket bør jeg kjøpe av Arma, Arma2 og Operation Flashpoint 1? Grafikk er (som du sikkert forstår) ikke det essensielle. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ser nå at det var en FANTASTISK surrete post... For å få så hvass realisme som mulig, hvilket bør jeg kjøpe av Arma, Arma2 og Operation Flashpoint 1? Grafikk er (som du sikkert forstår) ikke det essensielle. Har desverre ikke prøvd Arma 2. Men Arma er jo oppfølgeren til Operation Flashpoint 1 om du vil. Men det som er nå at Operation Flashpoint 1 har et fantastisk gameplay og realisme og alt det der, men det er desverre litt utdatert. Så jeg ville godt for Arma eller Arma 2. Men som sagt, jeg har ikke prøvd noen av Arma spillene så noen som faktisk har prøvd det burde gi deg råd. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har prøvd Arma II.. Det er heavy krigs-sim, og mye mer realistisk en Operation Flashpoint 2. MEN, til gjengjeld får du en del bugs med på kjøpet. Veldig mange tekniske bugs i spillet. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har spilt det litt mer nå, og tror faktisk jeg bytter det igjen. Var ikke helt som jeg hadde tenkt meg. Jeg likte det at jeg kunne holde på med mine egne baner i OF1, og det var egentlig bare det jeg holdt på med. OF2 er greit nok, men meh, ikke helt min stil. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Ser nå at det var en FANTASTISK surrete post... For å få så hvass realisme som mulig, hvilket bør jeg kjøpe av Arma, Arma2 og Operation Flashpoint 1? Grafikk er (som du sikkert forstår) ikke det essensielle. Utifra det jeg har lest folk har skrevet så er Arma\Arma2 valgene dine da og OF 1=) Om Arma2 har ille med bugs fremdeles får andre svare på tror jeg:P Endret 12. oktober 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Syntes ikke ARMA2 har så mange bugs lenger etter 1.04 når jeg prøvde det igjen. Nå er jo de mest kritiske bugsene borte iallefall og pga dybden er det jo sjeldent du møter på en skikkelig bug. Endret 12. oktober 2009 av Zimmerh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå