Gå til innhold

Får ikke koblet ps3 slim til nettet!

Anbefalte innlegg

Bor på studenthybel og har køjpt meg ps3. Men når jeg prøver å koble til nettet så får jeg bare melding "operation timed out". Kobler via kabel. Det so mkanskje er litt spesielt er at nettverket som alle studentene bruker krever br.navn og passord. Jeg må f.eks skrive inn p.ord og br.navn gjennom OpenVPN for å logge på med PC'en.

Kan dette være noe av grunnen til at ps3 ikke vil koble til? Med PC'en går det helt fint.

Noen som vet råd? Hvilke innstillnger må endres? Kjører som regel 'automatic' på alt i oppsettet i ps3-nettverkinnstillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er der problemet ligger, for å få internettilgang er du nødt til og logge deg på nettverket via OpenVPN. Dette er da ikke mulig på PS3en.

En mulighet kan jo være og dele internettet på PCen med PS3en, om det i det hele tatt er mulig er jeg ikke sikker på.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Å bruke ICS (Internett Connection Sharing) på en PC og mot PS3 er mulig men du bør nok ha et ekstra nettverkskort på PC'n for å få det til å fungere bra.

Det ene kortet vil være koblet mot student-nettet, det andre til PS3 via en switch eller direkte med krysset kabel.

Det var en her på forumet som fikk det til med Mobilt-bredbånd her for litt siden så det er mulig. Om OpenVPN gjør det mer komplisert enn vanlig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...