freddern Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Å anstrenge seg for å være kul på ungdomsskolen er bortkastet tid. Det ligger noe i det at alle de kule mobberne fra ungdomsskolen helst ender opp som slasker og tapere med drittjobber senere i livet. Sånne som du aldri mer ser eller hører noe om. Helt enig! Var den kjipeste dusten på hele ungdomskolen -> hadde faktisk ikke venner. Nå har jeg snart feeet utdannelse, masse gode venner og et generellt fett liv, mens de kule gutta sitter der med heller kjipe jobber og en framtid som kassafolk på super'n (Håper ikke jeg fornærmer noen nå). Jeg gliser litt for meg selv hver gang jeg treffer på en av dem (litt slemt, men sånn er det bare ) Du var altså han asosiale dusten ingen ville være med fordi når han ble stor så kom han til å være han eklingen som godter seg på bekostning av andre. Skjønner godt at ingen ville være med deg på u.skolen hvis du var like teit den gangen som nå. Tror du misforstod posten min en smule... Prøvde heller bare å få fram at selv om man ikke er den kule på ungdomsskolen så kan det godt hende at man får det fett senere. Folk kan være ganske onde i tida rundt ungdomskolen. Jeg er på ingen måte nedlatende eller slem mot folk nå. Heller motsatt. Hmmm... var kanskje en litt dårlig formulert post da siden den gjorde noen hissige... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du finner vel de fleste kule guttene i kassa på Rema i dag. Trådens beste svar. Lenke til kommentar
Ntaw Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du finner vel de fleste kule guttene i kassa på Rema i dag. Trådens beste svar. De fleste som sier sånt, var aldri kul selv. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 denne tråden har blitt liksom en slags battle mellom skolenerdsa og de kule Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Du finner vel de fleste kule guttene i kassa på Rema i dag. Trådens beste svar. De fleste som sier sånt, var aldri kul selv. Er det viktig å være kul? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Er det viktig å være kul? Det får være opp til hver enkelt å bedømme, men tror ikke at man kan krangle på at når man er kul med folk så er folk kule tilbake. Det er i hvert fall kult =) Endret 17. oktober 2009 av Gamlemor Lenke til kommentar
Kitteh Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Er det viktig å være kul? Det får være opp til hver enkelt å bedømme, men tror ikkke at man kan ikke krangle på at når man er kul med folk så er folk kule tilbake. Det er i hvert fall kult =) Godt sagt. :3 Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) bygg muskler, ta solarium, få lav fettprosent. da ramler jentene ved dine føtter." , Hvordan bli kul? Vær morsom, ikke sjenert, åpen, glad, hyggelig å snakke med, etc." Vær gjerne med i elevråd og få sosiale antenner! for å si det sånn. jeg fikk en ny start da jeg begynte VG2. jeg begynte forsiktig, men var den som gikk rundt og ble kjent med folk i klassen fort. Skal dere ha en slags dans eller annet sosialt, gjør det beste ut av det. ikke hvis at du er flau over å danse, når alle må danse allikevel. det viser at du har selvtillit, bygg muskler og bli stor. store muskler/ markerte muskler gir respekt. merkeklær/stil, skiller deg litt ut er et pluss. jeg har Chino pants (bruker ofte strikk), Allstars sko, Carlings og Jack and jones klær. (en slags soss, vil sikkert mange kalle det, er min stil som skiller seg litt ut) kan gi et par gode eksempler på hvordan du kan bli kjent med folk hvis du vil jeg skal utdype litt mer. vær forsiktig med å få rykter på deg. gjorde det strålende helt til jeg skrøt av noen "playerhistorier", og er nå skolens beryktete player haha, men vi har jo jenter som liker det og. skulle ikke forundre meg om noen vet hvem jeg er også! haha. Jomfru er forresten ikke kult. ble lettere mobbet fordi jeg var jomfru nesten hele VG1, fordi alle "nerdene " i klassen faktisk hadde fått seg noe. ble jo stemplet taper og jomfru på en gang. det at jeg "ventet på den rette", var jo det som folk lo mest av. vel, dette er meg, jeg liker oppmerksomhet. reiser meg lett opp midt i timen og synger backstreet boys eller refrenget på en sang. ( så lenge læreren ikke ser meg) jeg blir veldig lett kjent med folk, og bryr meg lite om å drite meg ut. ingen som ler av meg, de ler med meg. er det viktig å være kul? tja. er ganske kjekt å passe inn et sted. å henge med nerder som snakker om WOW og trollmannen fra OS bryr meg ikke så mye.. vil ikke sitte inne i friminuttene og spille Wow eller annet med dem. Jeg er grei med alle, og de er veldig morsomme. jeg er ikke flau over å bli sett med dem. men vi har rett og slett ikke samme interesser. syns det er gøyere å møte folk "som meg". folk som minner om deg, har samme humor, stil osv er gjerne de du syns er kul. er kjekt å stå å "danse " Michael Jackson (felles interesse) og synge på gøy. livet er et rollespill. uansett hvor du er , så har du forskjellige roller. hos din mor bitchen hennes, med jenter viil du være kul, med "småttasser" kanskje litt tøff. ny skole = ny start. jeg valgte da og friske opp klestilen. nye klær må alltid til.. få bedre selvtillitt med å "late" som om jeg ikke var flau over å hilse på folk, eller danse istedenfor å være sjenert. men folk er forskjellige. du må vise at du bryr deg om utseende , og ikke går som en slask og ikke barberer deg osv. det å vise at du bryr deg om kroppen din, og hvordan du ser ut, da er du allerede godt i gang kan legge til et sitat som jeg følger: "den som intet våger , intet vinner, for et liv brukt på feiltak er bedre enn et liv brukt på ingenting." Endret 16. oktober 2009 av dan882 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Du finner vel de fleste kule guttene i kassa på Rema i dag. Trådens beste svar. De fleste som sier sånt, var aldri kul selv. Hvem definerer hva som er kult og hva som ikke er kult? Jeg har selv nok av venner og stort sett ingen som misliker meg, alltid blid, men jeg tror nok jeg vet hvilken gruppe av klassen som visstnok skal være de kule, og fra der jeg står så er de ikke så kule. Overflatiske mennesker som føler at de må skryte av det som skjedde på fest og hvor mange de har ligget med er ikke så kult i min verden. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 vær deg selv, ikke prøv å vær noen andre...man skal slippe å kle seg som en sossegutt for å være "kul" Og nei du, den funker nok ikke(snakker av erfaring)... Vær som alle andre, bare skill deg bittelitte grann ut på en måte som trekker oppmerksomhet. Den funker helt fint (snakker av erfaring). Anywayz, trådstarter; Få en sterk personlighet og stil, ikke vær redd for å skille deg litt ut. Jo mer sosial du blir, jo bedre blir hverdagen din også. Eventuelt lærer du at det er bare artig å ha masse venner og å ta initiativ å snakke med folk, det er ikke skummelt. Du må ha noen egenskaper de kan legge merke til. Du kan være den alle gutta ser opp til, eller den artige, eller den kule, eller den som er laid-back. Men ha noe jentene kan bite seg fast i å være tiltrukket av. Men så tviler jeg _sterkt_ på at du hele tia har "vært deg selv". Jeg er sannsynligvis den personen på hele forumet med minst påvirkning fra andre mennesker i min barndom. Underbevisstheten tar ofte opp trekk fra andre barn man sosialiserer seg med. Dette var aldri tilfellet for meg, ergo har jeg rett og du feil. det er helt greit å sosialisere seg, selvfølgelig, mennesker er da sosiale vesner, men man skal ikke føle at man må være noen andre enn seg selv..det er usosialt og dumt Feil; det er sosialt og smart. Psykopater bruker faktisk slike teknikker for å etablere sosiale forhold, og det funker hver gang. Har flyttet og byttet skole nå, og her har jeg ingen venner(ikke på skolen, har jo venner på fritia). Dette passer meg fint, for jeg syntes de fleste i klassen min er noen rassehøl som jeg ikke har en dritt til felles med. Hvis jeg skulle blitt venn med noen av dem ville jeg vært nødt til å forandre min personlighet, men det driter jeg i Ja, du hørtes ut som en utrolig kul kar og god venn, tenke seg til at du ikke kommer overens med folk! edit: " Men så tviler jeg _sterkt_ på at du hele tia har "vært deg selv". Jeg er sannsynligvis den personen på hele forumet med minst påvirkning fra andre mennesker i min barndom." "ergo har jeg rett og du feil." "Feil; det er sosialt og smart. Psykopater bruker faktisk slike teknikker for å etablere sosiale forhold, og det funker hver gang." Jeg måtte bare forsikre meg om at du tok ironien, du hørtes egentlig ut som et rasshøl Og hva i all verden har psykopater med dette å gjøre? Psykopater bygger opp sine sosiale ferdigheter på intelligens, da de ikke har noen sosiale ferdigheter fra grunn av(null samvittighet og omtanke). Siden psykopater som regel har svært høy intelligens, så kommer de ofte derfor svært godt ut sosialt sett i andres øyne. Og nei, ser ikke ironien. Dette er et internettforum, om du syntes jeg er en drittsekk så værsågod. Du skal alikevel merke deg at jeg er ærlig i det jeg sier, noe som få andre sjeldent er. Jeg blir sett på som en av de mer trivelige menneskene i min omgangskrets, og siden du sier at jeg er en drittsekk, så sier det sitt om resten av menneskeheten. Her prater vi om at man ikke skal være noen andre enn seg selv, og alikevel følger 90% av befolkningen "flokken", samtidig som de sier det som er politisk korrekt. De værste drittsekkene her i verden er ikke de som er utøver det med intensjon; det er heller de som ikke vet at de selv oppfører seg som rassehøl. Hva jeg enn sa isted, så var intensjonen å provosere. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det kommer nok an på miljøet og aldersgruppe, men det stemmer at man har lettere for å passe inn med en etnisk bakgrunn enn en annen. På skolen min virker det som om man automatisk er kul hvis man er asiat, somaler eller kurder. Slik var det ikke i like stor grad der jeg bodde i fjor. Som nordmann/halvsvenske har jeg likevel blitt akseptert blant kurderne, men jeg merker at det er et lite hinder, for de har en helt annen sosialkultur, og kurdere flest snakker gebrokkent norsk. Jeg er derfor ikke i stand til å forstå vitser der halvparten er fortalt på norsk og den andre halvparten på kurdisk. Og ja, rasetilhørighet er viktig her, selv om ingen misliker hverandre på bakgrunn av deres etnisitet. Jeg aner ikke hvor du bor eller hvilken etnisitet du tilhører, men det er ikke noe du får gjort med likevel, så jeg råder deg til å ikke fokusere på det, og heller finne venner som er hyggelige og deler de samme interessene som deg. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Psykopater bygger opp sine sosiale ferdigheter på intelligens, da de ikke har noen sosiale ferdigheter fra grunn av(null samvittighet og omtanke). Siden psykopater som regel har svært høy intelligens, så kommer de ofte derfor svært godt ut sosialt sett i andres øyne. Det er ikke korrekt. Intelligens har lite med sosiale ferdigheter å gjøre. Det nytter ikke å kaste et massivt intellekt på problemet "hvordan bli god sosialt". Det er en ferdighet, ikke kunnskap, og den lærer du ved å utøve den. Noen har større medfødte sosiale antenner enn andre, og de gjør det bedre. Psykopater, i alle fall de stereotypiske sleipingene som snor alle og enhver rundt finger'n, har nok gode medfødte sosiale antenner. De er proppfulle av kognitiv empati, et faguttrykk for evnen til å sette seg inn i hva andre tenker og føler godt nok til å forutsi hvordan de vil reagere på forskjellige ting. Derimot mangler de affektiv empati (samvittighet og omtanke for andre), noe som gjør at selv om de kan forstå at noen vil føle seg trist om de gjør slik og slik, så har de ingen forståelse eller sympati for følelsen "tristhet", de kjenner den bare som "den følelsen som utløser disse handlingene: X, Y, ..." Back on topic, jeg tror folk snakker litt fordi hverandre i denne tråden. Noen opererer med en rekursiv definisjon av "kul": du er kul om de fleste oppfatter deg som kul (eventuelt om du blir akseptert som kul av "de kule"). De gir altså råd om hvordan å bli oppfattet som kul. Andre kommer med sine egne synspunkter på hva som er kult, og disse strider som regel med hva som (dessverre) vil gi deg et rykte som en kul type på ungdomsskolen og videregående. Jeg vil tippe at trådstarter var interessert i hvordan å bli akseptert, få seg en vennegjeng og en viss sosial status, ikke hva enkeltbrukere oppfatter som kult. Det kan hende jeg tar feil, og i så fall hadde en presisering vært flott. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Psykopater bygger opp sine sosiale ferdigheter på intelligens, da de ikke har noen sosiale ferdigheter fra grunn av(null samvittighet og omtanke). Siden psykopater som regel har svært høy intelligens, så kommer de ofte derfor svært godt ut sosialt sett i andres øyne. Det er ikke korrekt. Intelligens har lite med sosiale ferdigheter å gjøre. Det nytter ikke å kaste et massivt intellekt på problemet "hvordan bli god sosialt". Det er en ferdighet, ikke kunnskap, og den lærer du ved å utøve den. Noen har større medfødte sosiale antenner enn andre, og de gjør det bedre. Psykopater, i alle fall de stereotypiske sleipingene som snor alle og enhver rundt finger'n, har nok gode medfødte sosiale antenner. De er proppfulle av kognitiv empati, et faguttrykk for evnen til å sette seg inn i hva andre tenker og føler godt nok til å forutsi hvordan de vil reagere på forskjellige ting. Derimot mangler de affektiv empati (samvittighet og omtanke for andre), noe som gjør at selv om de kan forstå at noen vil føle seg trist om de gjør slik og slik, så har de ingen forståelse eller sympati for følelsen "tristhet", de kjenner den bare som "den følelsen som utløser disse handlingene: X, Y, ..." Back on topic, jeg tror folk snakker litt fordi hverandre i denne tråden. Noen opererer med en rekursiv definisjon av "kul": du er kul om de fleste oppfatter deg som kul (eventuelt om du blir akseptert som kul av "de kule"). De gir altså råd om hvordan å bli oppfattet som kul. Andre kommer med sine egne synspunkter på hva som er kult, og disse strider som regel med hva som (dessverre) vil gi deg et rykte som en kul type på ungdomsskolen og videregående. Jeg vil tippe at trådstarter var interessert i hvordan å bli akseptert, få seg en vennegjeng og en viss sosial status, ikke hva enkeltbrukere oppfatter som kult. Det kan hende jeg tar feil, og i så fall hadde en presisering vært flott. Empati er som regel en bivirkning av intelligens; for å kunne forstå andre mennesker må du ha en strukturert tankegang. En idiot er veldig lite empatisk, da intelligensen ikke strekker til for å kunne forstå bakgrunnen for handlingene til andre mennesker. Psykopater bygger derfor sine sosiale antenner på høy intelligens; de opererer med mennesker som maskiner, ikke som levende vesener. Endret 18. oktober 2009 av Robert Fjernet sitat av slettet innlegg. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Empati er som regel en bivirkning av intelligens; for å kunne forstå andre mennesker må du ha en strukturert tankegang. En idiot er veldig lite empatisk, da intelligensen ikke strekker til for å kunne forstå bakgrunnen for handlingene til andre mennesker. Psykopater bygger derfor sine sosiale antenner på høy intelligens; de opererer med mennesker som maskiner, ikke som levende vesener. Det blir igjen feil. Du trenger ikke mer enn normal intelligens for å være god sosialt. Empati og intelligens har lite med hverandre å gjøre. Det finnes plenty med intelligente mennesker som sliter sosialt, og plenty med normalt intelligente mennesker som ikke gjør det. Analytisk intelligens og "emosjonell intelligens", om noe kan kalles det, er forskjellige fenomener. For å si det kort: jeg kan både med vitenskapen og med personlig erfaring i ryggen fortelle deg at sosiale antenner ikke bygger på høy intelligens. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Empati er som regel en bivirkning av intelligens; for å kunne forstå andre mennesker må du ha en strukturert tankegang. En idiot er veldig lite empatisk, da intelligensen ikke strekker til for å kunne forstå bakgrunnen for handlingene til andre mennesker. Psykopater bygger derfor sine sosiale antenner på høy intelligens; de opererer med mennesker som maskiner, ikke som levende vesener. Det blir igjen feil. Du trenger ikke mer enn normal intelligens for å være god sosialt. Empati og intelligens har lite med hverandre å gjøre. Det finnes plenty med intelligente mennesker som sliter sosialt, og plenty med normalt intelligente mennesker som ikke gjør det. Analytisk intelligens og "emosjonell intelligens", om noe kan kalles det, er forskjellige fenomener. For å si det kort: jeg kan både med vitenskapen og med personlig erfaring i ryggen fortelle deg at sosiale antenner ikke bygger på høy intelligens. Du forstår ikke poenget mitt... i det hele tatt... Høy intelligens spillre liten rolle i sosiale sammenheng, ved mindre man vet hvordan man skal bruke den. Og psyker ved som regel hvordan de skal bruke den. En idiot kan ofte ha høy sosial intelligens, men det er rett og slett fordi handlingene er vanesak; han/hun vet ikke at handlingene vil føre til sosial aksept. Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg vil si at og bli "akseptert" på VGS, er og vise at man er selvstenidig og at man er grei og omgås med. For eksempel, slik jeg har erfart er det veldig lite mobbing på VGS i forhold til Ungdomsskoler. Grunnen til det er at folk tar mere ansvar og ser rett i fra galt. Har ikke dørftet temaet helt ferig enda selv, kjenner jeg. Still I contribute. ^^ Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Å anstrenge seg for å være kul på ungdomsskolen er bortkastet tid. Det ligger noe i det at alle de kule mobberne fra ungdomsskolen helst ender opp som slasker og tapere med drittjobber senere i livet. Sånne som du aldri mer ser eller hører noe om. Helt enig! Var den kjipeste dusten på hele ungdomskolen -> hadde faktisk ikke venner. Nå har jeg snart feeet utdannelse, masse gode venner og et generellt fett liv, mens de kule gutta sitter der med heller kjipe jobber og en framtid som kassafolk på super'n (Håper ikke jeg fornærmer noen nå). Jeg gliser litt for meg selv hver gang jeg treffer på en av dem (litt slemt, men sånn er det bare ) Enig med dere. Ler inni meg hver gang jeg kommer over disse menneskene som var såååå ufattelig kule på ungdomskolen og vgs,men som nå sliter tungt.I likhet med Freddern holder jeg også på med en svært god og høyst respektabel utdannelse.De kule menneskene som var for bra for SLIguy på ungdomskolen og vgs,ser jeg ned på idag. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Veldig enig i f.eks. det som SLIguy sier, men dere må spørre dere selv; HVEM er det man skal være kul for? Jeg vil si at listen til SLIguy gjelder som en standard på f.eks. ungdomsskolen, men på vgs begynner folk å modne litt og tenke litt mer selvstendig. Liker man å være selvstendig, lese til prøver, unngå, og stille seg negativ til mobbing osv -motsetningen til egenskapene nevnt i listen til SLIguy- vil dette bli akseptert og respektert av de andre som er på samme måten, og dem blir man "kul" for. Jeg håper og tror jeg er en av disse, og bryr meg ikke om hva de "andre" synes om dette, om de nå er kule eller ikke. Man kommer uansett ikke langt om man til stadighet velger å adoptere andres meninger og tanker. Hvor klisjé det enn er, vær deg selv, så vet man i alle fall hvor man selv står. Respekt for egne meninger og tanker ved å utrykke dem med stolthet må da være minst like viktig som at andre har respekt for "deg" eller dine meninger. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) må si at jeg ikke har lest annet en overskriften på topicken, velger å svare på den For å bli kul på ungdomskolen så må du være kul, hehe. neida, egenerfaring: Du må være tøff og sterk Ikke redd for et slagsmål, stort pluss hvis du syns det er gøy. Du må ha utseende med deg. Du må ha hode med deg, altså, du må være litt frekk når et passer, du må være bestemt når det passer, du må være sossial (det er du når du er kul, så jeg kunne vel egentlig bare skrivd sossial? Med andre ord, du må være "normal" og du må være deg selv. Kanskje du ikke er kul når du er deg selv på ungdomskolen, men se positivt på det, du blir "kul" senere i livet når de andre blir "kjipe" EDIT: ser at greia her er at du er ute etter jenter, med det som grunnlag så er du vel "kul" nok allerede? Du skal få 300kr av meg hvis du greier å gå fra en normal fyr til en kvinnebedårer og greier å holde livet sånn helt til slutten av skolen. Det hvil si at du må spille et skuespill i flere månder, noe som ikke er bra for deg eller helsa di. MEN, det er nå du har best mulighet for å sette en standard for resten av livet... Personlig så syns jeg det er et litt merkelig spørsmål og jeg forventet at du gikk i 8 ikke 10... Savner ungdomskole tiden jeg :/ Hadde det uendelig morro. Rart hvordan det funker, når jeg gikk i 8 så savnet jeg barneskolen husker jeg Bare husk å vær sossial du jenter biter ikke hardere en gutter. Endret 18. oktober 2009 av myrdan Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Kan jeg få de 300 kronene? Jeg mener at jeg har fortjent dem Du trenger ikke å sloss hvis du ikke må for å forsvare deg. I 8. klasse var jeg ganske liten og ble terget fordi folk trodde jeg var en svak pingle. Jeg satte meg i respekt ved å havne i et par slagsmål og brekke tommelen på en fyr (noe som egentlig var unødvendig). Folk lot meg være da. Det var noen som ville ta meg av forskjellige grunner, men jeg lærte meg å velge mine kamper med omhu. Jeg sloss bare når jeg måtte for å ikke bli plaget mer. Jeg har erfart at jeg ikke trenger å sloss på videregående. Jeg har vokst litt til, men folk har modnet og vet at man ikke alltid løser problemer ved å sloss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå