Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kul på ungdomskolen/vgs?


Gjest Guest_OP_*

Anbefalte innlegg

Man må skille mellom ungdomsskole og vgs.

 

På vgs. (hvis du har litt hjerne) så velger du sikkert almenn. På vgs. er det viktig å kle seg kult, oppføre seg "normalt" (gjerne litt laidback) og henge med de "kuleste" folka. Slik oppnår du sosial status der. Der handler det mest i hvilken gjeng du er i. Det går ikke å for trådstarter å endre holdning til nr.1 alphamale over natta. Dette vil ta tid. Men hvis du har nok sosiale antenner til å klare å komme inn i den kuleste vennekretsen så er det mulig.

* kle deg kult og moteriktig

* vær laidback( ikke snakk for mye, vær mer chill)

* Ikke lag for mye ut av deg selv.

* Bli venn med de "kuleste".

 

Måten du blir venn med de "kuleste" på er å ikke virke som en truende faktor som kan utfordre dem på noen måte. Vis respekt til dem. Kødder dem med deg så bare le med dem og vær den morsomme. Det vil ta en tid før du er etablert i gjengen så du vil nok tåle en del kødd før du er et fulkomment medlem. Når du er i vennegjengen deres vil du ikke automatisk få damer, men du er i vertfall kvalifisert som en "kul" person. Noen damer vil da date deg for å få sosial status. Om du velger å leve livet ditt slik som dette er opp til deg selv. Det er ingen fasit.

 

Ungdomsskole er mye mer mobbing, der folk er ute etter å tøffe seg. Folk er mer modne på vgs med mindre du går på en eller annen mekanisk/bygg linje med bare problembarn fra ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vær deg selv, ikke prøv å vær noen andre...

man skal slippe å kle seg som en sossegutt for å være "kul"

 

Og nei du, den funker nok ikke(snakker av erfaring)...

 

Vær som alle andre, bare skill deg bittelitte grann ut på en måte som trekker oppmerksomhet.

 

Den funker helt fint (snakker av erfaring).

 

Anywayz, trådstarter;

 

Få en sterk personlighet og stil, ikke vær redd for å skille deg litt ut. Jo mer sosial du blir, jo bedre blir hverdagen din også. Eventuelt lærer du at det er bare artig å ha masse venner og å ta initiativ å snakke med folk, det er ikke skummelt. Du må ha noen egenskaper de kan legge merke til. Du kan være den alle gutta ser opp til, eller den artige, eller den kule, eller den som er laid-back. Men ha noe jentene kan bite seg fast i å være tiltrukket av.

Lenke til kommentar
Og nei du, den funker nok ikke(snakker av erfaring)...

 

Vær som alle andre, bare skill deg bittelitte grann ut på en måte som trekker oppmerksomhet.

 

her snakker vi også om en rolle, et skuespill..man skal være laidback og oversosial.. hvis ikke er en ikke kul nokk. snakk om fjortisholdninger. tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle hadde spilt den rollen.

 

det minner meg litt om dyr(løver etc) faktisk, der det er konstant jakt etter status og dominans, der den mest dominante og statuskåte får dama.

 

nei og nei.. og hva menes med "de kule"?

er det de med de dyreste klærene, den beste mopeden og den mest sosiale?

eller er det nerdet med bare 6ere?

eller er det han som gir blaffen i å gå i moteklær og ikke har moped?

 

når en tenker på "de kule" tilbake i tid, så var det de som rotta seg sammen i en gjeng, alle gikk i samma type klær(seggebukser spessielt) og de snakka høyt og flira høyt.. hele tida snakkes det om damene de har hatt og hvor pen ditt og datt er. skryting over hva de gjorde på en fest etc...

når jeg tenker på det nå, så synes jeg det absoulutt ikke slike typer er kule.

 

hele poenget: VÆR DEG SELV! gi blaffen i om noen sossegutter ikke synes du er kul, det er alltid noen som er som deg..

Endret av TheJan
Lenke til kommentar
vær deg selv, ikke prøv å vær noen andre...

man skal slippe å kle seg som en sossegutt for å være "kul"

 

Og nei du, den funker nok ikke(snakker av erfaring)...

 

Vær som alle andre, bare skill deg bittelitte grann ut på en måte som trekker oppmerksomhet.

 

Den funker helt fint (snakker av erfaring).

 

Anywayz, trådstarter;

 

Få en sterk personlighet og stil, ikke vær redd for å skille deg litt ut. Jo mer sosial du blir, jo bedre blir hverdagen din også. Eventuelt lærer du at det er bare artig å ha masse venner og å ta initiativ å snakke med folk, det er ikke skummelt. Du må ha noen egenskaper de kan legge merke til. Du kan være den alle gutta ser opp til, eller den artige, eller den kule, eller den som er laid-back. Men ha noe jentene kan bite seg fast i å være tiltrukket av.

 

her snakker vi også om en rolle, et skuespill..man skal være laidback og oversosial.. hvis ikke er en ikke kul nokk. snakk om fjortisholdninger. tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle hadde spilt den rollen.

 

det minner meg litt om dyr(løver etc) faktisk, der det er konstant jakt etter status og dominans, der den mest dominante og statuskåte får dama.

 

nei og nei.. og hva menes med "de kule"?

er det de med de dyreste klærene, den beste mopeden og den mest sosiale?

eller er det nerdet med bare 6ere?

eller er det han som gir blaffen i å gå i moteklær og ikke har moped?

 

når en tenker på "de kule" tilbake i tid, så var det de som rotta seg sammen i en gjeng, alle gikk i samma type klær(seggebukser spessielt) og de snakka høyt og flira høyt.. hele tida snakkes det om damene de har hatt og hvor pen ditt og datt er. skryting over hva de gjorde på en fest etc...

når jeg tenker på det nå, så synes jeg det absoulutt ikke slike typer er kule.

 

Siterte du feil person eller? :p

 

Jeg oppmuntret absolutt ikke til å gjøre det du insinuerer at jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Jeg mente at han burde være seg selv, men samtidig ikke være redd for å utvikle sin egen stil eller å hevde seg mer sosialt. Man får bare en bedre hverdag og livskvalitet av sosialitet, og man oppdager raskt at det er artig å sosialisere.

 

 

Edit: Jeg får legge til at jeg er imot at man ikke skal være seg selv i hverdagen sin, siden jeg tror at dette ikke er noe man får nytte av psykisk eller generelt. Selv ble jeg litt påvirket av "sosse"stilen, dette skal jeg innrømme, men jeg tar voks i håret og kler meg sånn som jeg gjør fordi det er min egen stil, og JEG liker det. Om noen er imot dette kan de dra pokker i vold!

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
Jeg mente at han burde være seg selv, men samtidig ikke være redd for å utvikle sin egen stil eller å hevde seg mer sosialt. Man får bare en bedre hverdag og livskvalitet av sosialitet, og man oppdager raskt at det er artig å sosialisere.

 

det er helt greit å sosialisere seg, selvfølgelig, mennesker er da sosiale vesner,

men man skal ikke føle at man må være noen andre enn seg selv..det er usosialt og dumt

feks en rolle på skolen og en HELT annen rolle en annen plass..

man skal være seg selv, og ikke prøve å "være" som en annen.

med en god dose selvtillit så er det best å være seg selv

Endret av TheJan
Lenke til kommentar
Kan ikke forstå at dette kan være et tema en gang.

Alle disse punktene som nevnes viser mangel på selvtillit, har man nok av det så blir det helt uaktuelt å tenke på kul/ikke kul.

 

Regner med at man sitter :wallbash: sånn om 15 år og leser denne tråden en gang til.

 

Det er da ikke sikkert? Det sosiale spillet kan jo noen ganger være interessant og morsomt å hive seg inn i. Det er en menneskelig egenskap og drives og å prøve å lykkes i det. Det tror jeg at jeg hadde forstått fullt om 30 år.

 

Vil ikke si det viser mangel på selvsikkerhet - Det er vel heller slik at man kommer hit til en nøytral plattform med anonyme "venner" hvor man kan diskutere slikt utav egeninteresse.

 

Jeg mente at han burde være seg selv, men samtidig ikke være redd for å utvikle sin egen stil eller å hevde seg mer sosialt. Man får bare en bedre hverdag og livskvalitet av sosialitet, og man oppdager raskt at det er artig å sosialisere.

 

det er helt greit å sosialisere seg, selvfølgelig, mennesker er da sosiale vesner,

men man skal ikke føle at man må være noen andre enn seg selv..det er usosialt og dumt

feks en rolle på skolen og en HELT annen rolle en annen plass..

man skal være seg selv, og ikke prøve å "være" som en annen.

med en god dose selvtillit så er det best å være seg selv

 

 

Bra sagt, forsåvidt enig. Les redigeringen min jeg tror du kanskje overså.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
vær deg selv, ikke prøv å vær noen andre...

man skal slippe å kle seg som en sossegutt for å være "kul"

 

Og nei du, den funker nok ikke(snakker av erfaring)...

 

Vær som alle andre, bare skill deg bittelitte grann ut på en måte som trekker oppmerksomhet.

 

Den funker helt fint (snakker av erfaring).

 

Anywayz, trådstarter;

 

Få en sterk personlighet og stil, ikke vær redd for å skille deg litt ut. Jo mer sosial du blir, jo bedre blir hverdagen din også. Eventuelt lærer du at det er bare artig å ha masse venner og å ta initiativ å snakke med folk, det er ikke skummelt. Du må ha noen egenskaper de kan legge merke til. Du kan være den alle gutta ser opp til, eller den artige, eller den kule, eller den som er laid-back. Men ha noe jentene kan bite seg fast i å være tiltrukket av.

 

Men så tviler jeg _sterkt_ på at du hele tia har "vært deg selv".

Jeg er sannsynligvis den personen på hele forumet med minst påvirkning fra andre mennesker i min barndom. Underbevisstheten tar ofte opp trekk fra andre barn man sosialiserer seg med. Dette var aldri tilfellet for meg, ergo har jeg rett og du feil.

 

det er helt greit å sosialisere seg, selvfølgelig, mennesker er da sosiale vesner,

men man skal ikke føle at man må være noen andre enn seg selv..det er usosialt og dumt

 

Feil; det er sosialt og smart. Psykopater bruker faktisk slike teknikker for å etablere sosiale forhold, og det funker hver gang.

 

Har flyttet og byttet skole nå, og her har jeg ingen venner(ikke på skolen, har jo venner på fritia). Dette passer meg fint, for jeg syntes de fleste i klassen min er noen rassehøl som jeg ikke har en dritt til felles med.

Hvis jeg skulle blitt venn med noen av dem ville jeg vært nødt til å forandre min personlighet, men det driter jeg i :)

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
vær deg selv, ikke prøv å vær noen andre...

man skal slippe å kle seg som en sossegutt for å være "kul"

 

Og nei du, den funker nok ikke(snakker av erfaring)...

 

Vær som alle andre, bare skill deg bittelitte grann ut på en måte som trekker oppmerksomhet.

 

Den funker helt fint (snakker av erfaring).

 

Anywayz, trådstarter;

 

Få en sterk personlighet og stil, ikke vær redd for å skille deg litt ut. Jo mer sosial du blir, jo bedre blir hverdagen din også. Eventuelt lærer du at det er bare artig å ha masse venner og å ta initiativ å snakke med folk, det er ikke skummelt. Du må ha noen egenskaper de kan legge merke til. Du kan være den alle gutta ser opp til, eller den artige, eller den kule, eller den som er laid-back. Men ha noe jentene kan bite seg fast i å være tiltrukket av.

 

Men så tviler jeg _sterkt_ på at du hele tia har "vært deg selv".

Jeg er sannsynligvis den personen på hele forumet med minst påvirkning fra andre mennesker i min barndom. Underbevisstheten tar ofte opp trekk fra andre barn man sosialiserer seg med. Dette var aldri tilfellet for meg, ergo har jeg rett og du feil.

 

det er helt greit å sosialisere seg, selvfølgelig, mennesker er da sosiale vesner,

men man skal ikke føle at man må være noen andre enn seg selv..det er usosialt og dumt

 

Feil; det er sosialt og smart. Psykopater bruker faktisk slike teknikker for å etablere sosiale forhold, og det funker hver gang.

 

Har flyttet og byttet skole nå, og her har jeg ingen venner(ikke på skolen, har jo venner på fritia). Dette passer meg fint, for jeg syntes de fleste i klassen min er noen rassehøl som jeg ikke har en dritt til felles med.

Hvis jeg skulle blitt venn med noen av dem ville jeg vært nødt til å forandre min personlighet, men det driter jeg i :)

 

 

Ja, du hørtes ut som en utrolig kul kar og god venn, tenke seg til at du ikke kommer overens med folk!

 

 

edit: "

Men så tviler jeg _sterkt_ på at du hele tia har "vært deg selv".

Jeg er sannsynligvis den personen på hele forumet med minst påvirkning fra andre mennesker i min barndom."

 

"ergo har jeg rett og du feil."

 

"Feil; det er sosialt og smart. Psykopater bruker faktisk slike teknikker for å etablere sosiale forhold, og det funker hver gang."

 

Jeg måtte bare forsikre meg om at du tok ironien, du hørtes egentlig ut som et rasshøl :p

 

Og hva i all verden har psykopater med dette å gjøre?

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
Man må skille mellom ungdomsskole og vgs.

 

På vgs. (hvis du har litt hjerne) så velger du sikkert almenn. På vgs. er det viktig å kle seg kult, oppføre seg "normalt" (gjerne litt laidback) og henge med de "kuleste" folka. Slik oppnår du sosial status der. Der handler det mest i hvilken gjeng du er i. Det går ikke å for trådstarter å endre holdning til nr.1 alphamale over natta. Dette vil ta tid. Men hvis du har nok sosiale antenner til å klare å komme inn i den kuleste vennekretsen så er det mulig.

* kle deg kult og moteriktig

* vær laidback( ikke snakk for mye, vær mer chill)

* Ikke lag for mye ut av deg selv.

* Bli venn med de "kuleste".

 

 

Wtf?

Det er mye mindre press på å kle seg riktig på Vgs! På ungdomsskolen er det alltid jævla viktig å ha riktig klær. På VGS er det ikke en sjel som bryr seg om hva slags klær du har på deg. Seriøst, det er det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Man må skille mellom ungdomsskole og vgs.

 

På vgs. (hvis du har litt hjerne) så velger du sikkert almenn. På vgs. er det viktig å kle seg kult, oppføre seg "normalt" (gjerne litt laidback) og henge med de "kuleste" folka. Slik oppnår du sosial status der. Der handler det mest i hvilken gjeng du er i. Det går ikke å for trådstarter å endre holdning til nr.1 alphamale over natta. Dette vil ta tid. Men hvis du har nok sosiale antenner til å klare å komme inn i den kuleste vennekretsen så er det mulig.

* kle deg kult og moteriktig

* vær laidback( ikke snakk for mye, vær mer chill)

* Ikke lag for mye ut av deg selv.

* Bli venn med de "kuleste".

 

 

Wtf?

Det er mye mindre press på å kle seg riktig på Vgs! På ungdomsskolen er det alltid jævla viktig å ha riktig klær. På VGS er det ikke en sjel som bryr seg om hva slags klær du har på deg. Seriøst, det er det dummeste jeg har hørt.

Amen. Hvis du vil bli godtatt på vgs handler det enkelt og greit om en eneste ting, og det er å være selvsikker. Å plutselig begynne å kle seg annerledes og forandre på ting ved seg selv, er på ingen måte et tegn på selvsikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...