Hellemyr Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei Har nettop bytter clutch og zimmering på veiva på min fiat uno turbo. Da jeg satt alt sammen igjenn og fylte på olje, startet motoren, så fikk jeg ikke noe oljetrykk. Så jeg byttet oljepumpa, men fortsatt ikke noe trykk. Pumpa vil heller ikke pumpe olje opp i toppen. Pumpen er av type tannhjuls pumpe, og jeg prima den med olje før jeg monterte den. Noen vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei Har nettop bytter clutch og zimmering på veiva på min fiat uno turbo. Da jeg satt alt sammen igjenn og fylte på olje, startet motoren, så fikk jeg ikke noe oljetrykk. Så jeg byttet oljepumpa, men fortsatt ikke noe trykk. Pumpa vil heller ikke pumpe olje opp i toppen. Pumpen er av type tannhjuls pumpe, og jeg prima den med olje før jeg monterte den. Noen vet hva som kan være galt? Er du sikker at det ikke pumpes olje? Er det lampa som lyser eller vet du at det ikke pumpes olje? ta av oljefilteret og sjekk om det er olje inni. Montere oljefilteret. Ta av toppdekslet og kjøre motoren på starteren og se om oljen når opp til ventil løftere. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei Har nettop bytter clutch og zimmering på veiva på min fiat uno turbo. Da jeg satt alt sammen igjenn og fylte på olje, startet motoren, så fikk jeg ikke noe oljetrykk. Så jeg byttet oljepumpa, men fortsatt ikke noe trykk. Pumpa vil heller ikke pumpe olje opp i toppen. Pumpen er av type tannhjuls pumpe, og jeg prima den med olje før jeg monterte den. Noen vet hva som kan være galt? Er du sikker at det ikke pumpes olje? Er det lampa som lyser eller vet du at det ikke pumpes olje? ta av oljefilteret og sjekk om det er olje inni. Montere oljefilteret. Ta av toppdekslet og kjøre motoren på starteren og se om oljen når opp til ventil løftere. Har gjort akkuratt det, og ingen olje kom. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Har vært borti at selve pumpen kan lekke nedi bunnpannen på en båtmotor. Var en pakning som var gåen. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Motorsykkelen min har tannhjuls pumpe. Under montering må det settes inn en stift for at hjulene skal rotere. Har du en slik 'woodruff key' på pumpa di? Det er lett å miste under montering. Jeg hadde tatt ut pumpa og sjekket at alt er riktig der inne. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Niks, ingen woodruff key, eller gilde\skive kile, som det heter på nosk. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du har ikke hatt av bunnpanna ikkesant? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Ja, jeg har tatt av bunnpanna 2 ganger, den første gangen for å bytte en zimmer ring på veiva, den andre gangen for å bytte oljepumpe. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det er ikke mulig at opptaket til pumpa er helt nedpå metallet til bunnpanna ? Lenke til kommentar
eab Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er ikke mulig at opptaket til pumpa er helt nedpå metallet til bunnpanna ? Å bøye røret såpass at oljepickupen ligger borti bunnpanna har jeg klart selv, skal ikke mye til. Det gir forsvinnende lite oljetrykk ja Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Niks. Jeg har oljetrykk nå. Tok en gammel reim og et drev som jeg satt på en drill og snurra pumpa med drillen helt til den begynte å pumpe olje. Hvorfor den var så vrien denne gangen, vet jeg ikke. Har tappet bilen for olje før, og hatt ute pumpa før også, uten noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå