Gå til innhold

Klarer ikke montere skjermkort til ny pc - HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt meg ny pc, men uten skjermkort. Har relativt lite peiling, og fikk en venn med litt peiling ihvertfall da. Kortet heter forresten Sapphire Radeon HD 4890 2GB GDDR5, link http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485310 . I så fall, så var vi litt usikre på hvordan vi skulle koble, så kobla litt forskjellig, men uten hell. Så spørsmålet mitt er hvordan man kobler det. Det var to utganger på skjermkortet, ett med 6 og 8 hull tror jeg det var. Det fulgte med to kabler, begge dem passet inn i henholdsvis de 6 og 8 hullene. Så jeg lurer på hvem av de man skal bruke, og hvilke kabler man må koble til strømmen eller andre steder. Vet at jeg har fått koblet skjermkortet til hovedkortet, merket at det var på plass. Er kanskje vanskelig å svare, men du får prøve da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde det ikke vært greit å sjekke om PSU'en hadde to PCIe-kontakter, der minst en var 8 (6+2) pin? Det ville sikkert vært lettere å få hjelp om du oppgav hvilken PSU du har.

Er jo dust, men hvordan finner man ut det. Hovedkortet heter Evga x58

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært greit å sjekke om PSU'en hadde to PCIe-kontakter, der minst en var 8 (6+2) pin? Det ville sikkert vært lettere å få hjelp om du oppgav hvilken PSU du har.

Er jo dust, men hvordan finner man ut det. Hovedkortet heter Evga x58

står på sida av strømforsyningen. som regel øverst i kabinettet der du kobler på strømmen fra veggen

Lenke til kommentar
Skjønte litt mer, og min strømforsynig/PSU er MIST, 800W. Er det riktig informasjon?

 

ok... du skal mest sannsynlig bruke begge. mener at den mist PSUen har disse PCIe pluggene (samme som følgte med kortet) ferdig montert på seg.(eller du må plugge dem i, følger med løse kabler til Misten)

Lenke til kommentar
Skjønte litt mer, og min strømforsynig/PSU er MIST, 800W. Er det riktig informasjon?

 

ok... du skal mest sannsynlig bruke begge. mener at den mist PSUen har disse PCIe pluggene (samme som følgte med kortet) ferdig montert på seg.(eller du må plugge dem i, følger med løse kabler til Misten)

på netshop om Mist 800w står det da: PCI-e (6+2 pins): 2 stk. Men det fulgte med noen kabler ja, og de skal jeg da koble til, du får aldri med sånne ekstra kabler hvis noen kabler blir ødelagt, så da vet jeg at jeg skal bruke de.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg det til. Holder på å laste inn OS. Lyden høres grei ut. Men hvis jeg har koblet noe litt feil, som gjør at pc-en er ustabil for eksempel, selv om den funker, gir den fra seg noe varsletegn, eller må jeg kjøre tester, eller hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg det til. Holder på å laste inn OS. Lyden høres grei ut. Men hvis jeg har koblet noe litt feil, som gjør at pc-en er ustabil for eksempel, selv om den funker, gir den fra seg noe varsletegn, eller må jeg kjøre tester, eller hva må jeg gjøre?

 

det vil du merke når du fyrer i gang noen CPU/Grafikk krevende (spill osv)

 

men ellers burde det gå bra, ingen piplyder so skulle det være i box... lykke til med PCen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...