Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jekkpunkt BMW 1-serie '09

gxi

Anbefalte innlegg

Noen som kan bekrefte/avkrefte at det jeg har funnet her skal fungere som jekkpunkt, og hvordan skal jekken settes på dette punktet, presse utvendig på firkanten, eller innvendig inni firkanten? Dette er i vertfall utvendig laget av plast (absolutt alt under er plastdekt), så det er umulig for meg å avgjøre ved å se på det hva som faktisk tåler belastningen til bilen.

post-19072-1255031860_thumb.jpg

BMW 116d 2009-mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som på mine Google-søk at man skal jekke i midten, altså den plastgreia er bare en ramme for å feste/holde på plass en originaljekk til. Det betyr at jeg trenger en kloss som kan passe inni der for å kunne jekke opp. Stemmer vel det?

Vanligvis bruker jeg å sjekke jekken som følger med bilen for hvor den setter belastningen før jeg setter garasjejekken under.. men dette tilfellet var litt spesielt ettersom det verken er jekk eller reservehjul med denne bilen.

Lenke til kommentar

Standard BMW-punkt det der. Originaljekken din passer rett inn i den plastformen.

Jeg har forøvrig ofte brukt garasjejekk og vanlige verkstedsbukker rett på de, uten at det byr på store problemer. Det du kan risikere er at de sitter litt dårligere, og kan falle ut med originaljekk, siden den klemmes litt av de.

Men, bare plasser jekken under du, og jekk i vei.

EDIT: er din hardplast? Min er litt myk, så den tar ikke noe skade av å få litt trykk. Hvis din er hardplast kan det kanskje være greit å få noe inni der...

Lenke til kommentar

Det er ikke min bil, så noe som kan skade det jekkpunktet blir det ikke brukt. Spesielt ikke når det er en 09-mod.

Ser ut som at det er en form for delvis hard plast. I vertfall ikke veldig myk. Spørsmålet er om det er metall inni eller om det bare er plast, fordi det klarer jeg ikke å se. Nå finnes det som sagt ikke noen originaljekk her, så slikt må isåfall kjøpes, og da er det kanskje greiere å heller finne en kloss som kan settes innenfor firkanten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...