bass_to_the_maxx Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Hei!! jeg lurte på om noen vet om det går ann og bruke et peltier på AMD PRO Waterkit? Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Selvfølgelig går det, men du må ha ei vannblokk som man kan bruke peltier på :smile: eller du kan jo mekke til noe selv på den ordinære blokka :smile: Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Husk coldplate, hvis ikke dette følger med peltier Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 25. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2002 må jeg borre hull i blokka da? Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 ja, men dette er det ikke muligheter til på den blokka som følger med kittet. :sad: visst du borrer så renner det vann ut, og det er vel ikje ønskelig? hehe men det er jo litt merkelig at http://www.3dfxcool.no selger coldplate da. har jo ikje nokon blokker som dei kan bruke den til. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Denne blokka har feste til skruefeste til topp plata, der hvor de skruene går inn er det borret tvers igjennom blokka, der har du mulighet for å feste en coldplate med peltier :smile: Tror ikke du kan bruke vanlig 5*5cm men må bruke en på 4*4 :smile: Jeg kommer til å få tak i min fra netconnection :smile: De ville ha rundt en 450kr eller noe for en på 172w. Send en mail og hør :smile: Hyggelige folk der. Men det burde nesten gå ann å feste peltierelementene som 3dfxcool selger da de skriver at de er spesielt godt egnet for vannsetta som de selger, send de en mail og hør, de burde vite hva de driver med :smile: Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 Takker for svarene!!! Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Du trenger ikke skru fast coldplate til blokka, har satt opp en senfu med peltier på en duron 600 tidligere, du legger Nanotherm mellom coldplate og peltier og coldplate og blokk, og setter på hele shitten som vanlig. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Det bør være rundt tre ganger så mye trykk mellom coldplate og vannblokk (med peltier i midten) som mellom coldplate og core for å yte bra. Mulig det funka glatt med senfu og duron 600, men dagens AMD-prosessorer utvikler en del mer varme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå