wanna-b Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei. Har en HP tx1020 laptop. Hvis det blir noe spørsmål om hardware senere vil jeg poste detaljer, men jeg tror ikke det blir nødvendig. Tror problemet er software relatert. Med ujevne mellom kommer det en "dong-dong", finner ikke lyden igjen i windows lyd-filer. Typisk "notification sound" som jeg vil kalle det. Finnes det et slags systemovervåkningssoftware med logging så jeg kan se hvilken prosess som spiller av lyden? Evt hvorfor den spilles av. mvh Henrik Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du har ikke noe i USB portene som sitter litt løst da? Eller en strømledning som sitter løst? Kan jo være W7 sier fra når noe blir borte, for å så komme tilbake igjen... Lenke til kommentar
wanna-b Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Desverre, hadde vært flott hvis det var løsningen, da... Takk for innspill, kom gjerne med fler! Også tips til hvordan overvåke "events" Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Tjaa... Start->Control Panel->Administrative tools->Event viewer kanskje? Lenke til kommentar
wanna-b Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Tjaa... Start->Control Panel->Administrative tools->Event viewer kanskje? Ja, der kan du se..! Fant dermed ut at det var en advarsel om manglende firewall, antivirus, nettsikkerhet blablabla. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg må le! Unnskyld... Hvorfor mangler du Firewall? Det følger jo med. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg må le! Unnskyld... Hvorfor mangler du Firewall? Det følger jo med. Han kanskje har deaktivert den fordi den ofte er både overflødig og irriterende? Lenke til kommentar
wanna-b Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Firewall deaktivert fordi da slipper jeg at windows spør om jeg vil godkjenne absolutt alt og alle av programmer som trenger internettilgang. Lyden ble foresten ikke borte, får prøve å gjøre litt mer research. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Windows sin Firewall? På Win7 og XP (har ikke eid vista) får jeg knappt opp noe fra Firewall'en, bare når man starter noe opp for første gang og installerer... Teit og deaktivere den... Ingen gevinst. Endret 16. oktober 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hører heller aldri noe fra Windows firewall....ser derfor ingen grunn til å deaktivere den. Må ha vært lenge siden Windows firewall ba om tilgang til programmer som krever internett tilgang. Har ikke opplevd dette verken på XP Pro, Vista HP/Ultimate eller Windows 7 Pro / Ultimate / HP. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 What? Ja kanskje du aldri installerer noe. Måtte godkjenne Spotify og CounterStrike Source i går her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå