aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Kjøpte meg akkurat en Packard Bell IMedia 3920 for å spille World of Warcraft utelukkende. Tenkte den var mer enn bra for ett så lite krevende spill. Spesifikasjoner : Intel Celeron Dual Core 2.20ghz 4gb ram windows vista 64bit Nvidia GeForce 7050 / nForce 620i Men det ble ikke helt som jeg tenkte meg. Virker ikke så grafikk kortet duger så særlig, når jeg drar vinduer og bokser rundt i desktoppen så ser man tydlig vinduet lagger kraftig etter. I WoW så hakker det utrolig selv når jeg har satt alt på lavest settings og oppløsning. Faktisk så kjører min 6 år gamle pc WoW mye bedre med høyere settings, enda denne har mye dårligere og eldre hardware. Her er en screenshot av Ytelses scoren : http://i37.tinypic.com/qn3gic.jpg 2.6 fikk grafikk kortet... What gives? Har eldre geforce kort på laptoppene mine som har høyere score enn det. Og så det er på det rene, har alle de nyeste driverne installert, fersk vista installasjon, ikke noe virus og alt er satt opp. Noe må da være feil? Tenkte løpe å kjøpe meg ett nytt geforce kort, men syns det er fryktelig rart att ett kort som GeForce 7050 såvidt greier WoW som er så lite krevende fra før, så tenker er noe annet som er galt? Link til pcen min : http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...oductTabcontent Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) hvor dårlig ytelse? jo fordi det er en pacard HELL med spesifikasjoner som en 3 år gammel maskin med et grafikkort som er straks 4 generasjoner gammelt og var i seg selv middelmådig da det var nytt... hadde jeg vert deg hadde jeg levert den tilbake om det er innenfor 30 dager siden du kjøpte den... så hadde jeg tatt å kjøpt denne istedenfor om 3000 er maks budsjett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 Endret 8. oktober 2009 av vesleengen Lenke til kommentar
aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 hvor dårlig ytelse? jo fordi det er en pacard HELL med spesifikasjoner som en 3 år gammel maskin med et grafikkort som er straks 4 generasjoner gammelt og var i seg selv middelmådig da det var nytt... hadde jeg vert deg hadde jeg levert den tilbake om det er innenfor 30 dager siden du kjøpte den... så hadde jeg tatt å kjøpt denne istedenfor om 3000 er maks budsjett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 Vel, rundt 10fps på lavest graphics settings og laveste oppløsningen i World of warcraft. Og ikke nok med det, i tillegg til lav fps så hakker det også. Fant en laptop jeg kjøpte i 2003 i kjelleren (IBM Thinkpad T40), specs for den er Intel Pentium M 1.3Ghz, 256mb ram, ATI Mobility 7500 grafikk kort. Jeg installerte WoW på den for å se FPS'en. Den hadde også 10 (men mindre hakking) Så, en splitter ny pc jeg har bare hatt en dag med 2.20 dual core og 4gb ram har like høy FPS på samme innstillinger som en laptop fra 2003 med 256 mb ram. Den kan ikke være riktig? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Er jo onboard skjermkort på den der, noe som i utgangspunktet er useless shait for 3d-apps. Men.. man kan jo prøve med nye nForce-drivere, samt nye GeForce-drivere? Men jeg hadde seriøst vurdert å droppe den maskinen der, hvis du har anledning til å levere den tilbake på 30d, evt. angrefrist. Er ikke mye mer som behøves før du har noe heelt annet. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 de 4GB med ram er bare satt i for salgstriks... og grafikken kjører vel ddr2 bare... men hovedproblemet er at grafikken ikke holder mål... leser litt på gammelt WOW forum nå at folk med bedre CPU men med samme grafikk kjører alt på low og får selv rundt 15FPS Lenke til kommentar
aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Er jo onboard skjermkort på den der, noe som i utgangspunktet er useless shait for 3d-apps. Men.. man kan jo prøve med nye nForce-drivere, samt nye GeForce-drivere? Men jeg hadde seriøst vurdert å droppe den maskinen der, hvis du har anledning til å levere den tilbake på 30d, evt. angrefrist. Er ikke mye mer som behøves før du har noe heelt annet. Alt er nytt, pcen er bare 1 dag gammel. Har installert de absolutt nyeste driverne Lenke til kommentar
aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 de 4GB med ram er bare satt i for salgstriks... og grafikken kjører vel ddr2 bare... men hovedproblemet er at grafikken ikke holder mål... leser litt på gammelt WOW forum nå at folk med bedre CPU men med samme grafikk kjører alt på low og får selv rundt 15FPS Ja jeg vet, WoW krever ikke mye overhodet. Det er designed for å kunne kjøres selv på gamle slitne pcer. Så syns det er snodig att pcen her har like lav fps som en laptop fra 2003 som har 256mb ram. Det verste er ikke den lave fps'en, men att det hakker fryktelig i tillegg. Kunne jo kjøpt ett nytt grafikk kort, men budsjettet mitt ganske stramt for tiden. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 ikke kjøp noe mer på denne søpla! lever den tilbake og krev pengene igjen! du har 1mnd på deg så jo fortere jo bedre! Lenke til kommentar
aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 ikke kjøp noe mer på denne søpla! lever den tilbake og krev pengene igjen! du har 1mnd på deg så jo fortere jo bedre! http://i38.tinypic.com/r1n0wg.jpg screenshot av min FPS i Wow. alt er på laveste oppløsning... 8 fps! selv en 10 år gammel pc greier mer enn det Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 bare levere tilbake! kjøp denne pakka istedenfor http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 å bygge pc er kjempe enkelt og alt du trenger er OS Lenke til kommentar
aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 bare levere tilbake! kjøp denne pakka istedenfor http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 å bygge pc er kjempe enkelt og alt du trenger er OS Kan jeg få pengene tilbake selv etter att jeg har kasta esken pcen kom med? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 mener da det... men dumt å kaste ting med en gang.. den ligger ikke enda i konteineren eller noe da?... Lenke til kommentar
aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 mener da det... men dumt å kaste ting med en gang.. den ligger ikke enda i konteineren eller noe da?... Jeg kjørte esken opp på fyllinga rett etter jeg hadde pakket den opp. Regnet med att pc'en skulle klare WoW helt fint så... Jeg sa klart ifra oppe på Elkjøp att jeg skulle bare bruke pcen til WoW og de forsikret meg om att den skulle greie kjøre det fint, men men. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 men om selger sa den ville klare wow fint så har du blitt feilinformert og da skal du ha full rett til å få pengene igjen Lenke til kommentar
aedivia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 men om selger sa den ville klare wow fint så har du blitt feilinformert og da skal du ha full rett til å få pengene igjen Jepp får kjøre opp med den imorgen. Selger sa den skulle greie lette spill som CS og WoW uten problemer. Men med 8-10 fps så stemmer nok ikke det helt Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 må ha 30FPS stabilt for å kalles spillbart... men sånn er det.. 95% av alle ansatte på slike steder kan ikke en dritt om PC mer en det som står på lappen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå