Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samtaleemner med jente

Gjest Samtaleemner med jente

Anbefalte innlegg

Gjest Samtaleemner med jente

Hei! Har lyst til å bli bedre kjent med en jente, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal snakke om på Facebook, msn, i virkeligheten osv.. Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har lyst til å bli bedre kjent med en jente, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal snakke om på Facebook, msn, i virkeligheten osv.. Har dere noen tips?

Bare si 'hei hva skjer?' ol., og ta det videre derfra (f.eks. sier hun 'hører på musikk' spør om hva hun hører på. )

Lenke til kommentar
Gjest samtaleemner med jente

Bare si 'hei hva skjer?' ol., og ta det videre derfra (f.eks. sier hun 'hører på musikk' spør om hva hun hører på. )

Når hun sier at det ikke skjer noe da?

Lenke til kommentar
Drit i tenk på hva. Hva snakker du om når du er med kompiser? LOVER deg at det er hva jenter prater om. De er mennesker de også, de har ikke sære interesser og du må ikke trykke på noen rare knapper. Dette er mennesker som interesserer og ikke interesserer seg for ting på lik linje som alle andre.

Yeah! Spør om hu og gamer Fifa10, eller om hu har en 80 lvl på wow....

Prat om sex, it always works.

Lenke til kommentar
Drit i tenk på hva. Hva snakker du om når du er med kompiser? LOVER deg at det er hva jenter prater om. De er mennesker de også, de har ikke sære interesser og du må ikke trykke på noen rare knapper. Dette er mennesker som interesserer og ikke interesserer seg for ting på lik linje som alle andre.

Sex doesn't always work. Jeg blir utrolig irritert om noen jeg ikke kjenner godt kommer til meg og prater om sex.

Men prat med henne som du gjør med andre jentevenner.

Det er ikke farlig. :)

Lenke til kommentar

Sex doesn't always work. Jeg blir utrolig irritert om noen jeg ikke kjenner godt kommer til meg og prater om sex.

Men prat med henne som du gjør med andre jentevenner.

Det er ikke farlig. :)

Er jo ikke akkurat noe man åpner med heller da xD Men sånn etterhvert ;)

Bruk hodet ditt, du diskuterer vel andre ting enn dataspill og WoW med kompisene dine håper jeg.

Diskuterer ting som skjer _lokalt_, men det blir jo litt vel vanskelig hvis jenta ikke er derfra?

Beste er å bruke omgivelsene rundt seg til å starte en samtale. Eller jenta i seg selv(utseende).

Lenke til kommentar
Diskuterer ting som skjer _lokalt_, men det blir jo litt vel vanskelig hvis jenta ikke er derfra?

Beste er å bruke omgivelsene rundt seg til å starte en samtale. Eller jenta i seg selv(utseende).

Nei, denne er faktisk en god idè. Om hun ikke er fra samme sted, kan gjøre det bedre slik at han kan fortelle alt som skjer lokalt, og vice versa. Da har man sikkert flust av emner til å holde samtalen gående en stund.

Fokusere på jenta er også en vinner, og ikke bare utseendet. Skole, jobb, sosiale liv, familie, osv.

Lenke til kommentar

Snakk om alt mellom himmel og jord.. Og lær deg å relatere emner til hverandre. F.eks. snakker hun om bil (det er lov å håpe? ;) ) og du kommer på en episode du hadde der bilen stoppa blah blah blah, så husk på denne og da kan du fortelle din historie om det når hun er ferdig. (evt avbryt henne høfflig hvis det er en kort historie)

Så via den historien kan du relatere til dårlige sjåfører, den gangen du kjørte bil til stavanger, hvor mye spennende det er å se i Stavanger, hvor spennende det var å hoppe i fallskjerm, hvor små flyene man hopper fra er, hvor langt det var å fly herfra til Kina, osv osv

Alt kan relateres til alt mellom himmel å jord, og ingen tråd er for liten til å tas tak i. Hvis du lytter på det hun sier, og det du selv sier, så er det mye du kan hente ut og relatere til den samtalen. :)

Det viktigste er egentlig å ikke tenke for mye på hva man skal snakke om, for det er som regel da ting stopper opp. ;)

Lenke til kommentar

Nei, denne er faktisk en god idè. Om hun ikke er fra samme sted, kan gjøre det bedre slik at han kan fortelle alt som skjer lokalt, og vice versa. Da har man sikkert flust av emner til å holde samtalen gående en stund.

Fokusere på jenta er også en vinner, og ikke bare utseendet. Skole, jobb, sosiale liv, familie, osv.

Jenta vil ikke skjønne det man prater om, og heller ikke være interessert.

Det du snakker om er historiefortelling fra lokalmiljøet, og det er noe helt annet. Likeså er det heller ikke noe man starter en samtale med; det er heller noe man bruker som innskudd i en samtale.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvordan man forteller det. Hvis man forklarer det beskrivende, så vil hun skjønne det.

Nei er faktisk ikke det. Man kan fortelle om lokale hendelser uten å gjøre en historie ut av det.

Og hvorvidt jenta blir interessert, er hvor interessant man snakker om det.

Lenke til kommentar
Det kommer an på hvordan man forteller det. Hvis man forklarer det beskrivende, så vil hun skjønne det.

Nei er faktisk ikke det. Man kan fortelle om lokale hendelser uten å gjøre en historie ut av det.

Man blir i så fall nødt til å fortelle om de interne forholdene i lokalmiljøet, hvorfor nevnte hendelser er morsomme(basert på tidligere hendelser i nettopp dette miljøet), samt en personbeskrivelse av alle personene i historien.

....Og da blir det ofte for dumt.

Historier som alle kan forstå er i nesten alle tilfeller bare brukbare hvis de blir innskutt i en samtale.

Lenke til kommentar

Man blir i så fall nødt til å fortelle om de interne forholdene i lokalmiljøet, hvorfor nevnte hendelser er morsomme(basert på tidligere hendelser i nettopp dette miljøet), samt en personbeskrivelse av alle personene i historien.

....Og da blir det ofte for dumt.

Historier som alle kan forstå er i nesten alle tilfeller bare brukbare hvis de blir innskutt i en samtale.

Å snakke med jenter er ikke vitenskap, og jeg syns innleggene dine er noe destruktive og rare powerpie. Det burde funke helt fint å snakke om hva som helst eller historier fra venner med henne. Så lenge hun flirer it's all good..

Lenke til kommentar

Du må ikke snakke med henne som med kompiser, da haver du i vennefella. Du må flørte(gjerne litt skjult, men slik at hun fatter at du ikke er ute etter å være venn med henne, men noe mer). Dytt litt borti henne(fysisk konktat) når du sier en eller annen morsom vits(gjerne litt småfrekk rettet mot henne). Det er altså viktig å få henne til å le. Du kan snakke med henne om hva som helst bare at det ikke blir kjedelig. Hvorfor skal hun være interessert i å snakke med nettopp deg? Jo, du må interessere henne. Berøring og humor er det viktigste.

Lenke til kommentar

Hva du sier er vel ikke alltids det viktigste når du snakker med jenter. Er heller mer hvordan du sier det. Jeg drar lett suksess med å snakke om alt fra mine statsministerplaner (drømmer?:p) til hva folka har gjort i løpet av dagen, sex, morsomme opplevelser, og at jeg spiser altfor mye pølser. Kort fortalt, whats on my mind. Vil heller si at det er viktigere at dere fører en morsom/engasjerende/spennende samtale, uansett om den handler om sex, sirkusklovner, eller sex med sirkusklovner.

Det Smurfstafa sier om relatering er dessuten gull. Når du kan fortelle om morsomme opplevelser fremstår du som en mye mer interessant person, og samtalen vil så klart gå mye lettere. Og pass på å bruke følelser aktivt når du forteller jenter elsker slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...