Gjest medlem-98070 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg har nettopp kjøpt en bil, men har ennå ikke fått omregga pga forrige eier ikke har fått inn salgsmeldinga ennå... Jeg vurderer å kvitte meg med bilen allerede, og lurer derfor på om jeg må omregistrere den først? Endret 8. oktober 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja, hvis ikke så må nye eieren ordne med omregistrering med gamle eier. Kan fort bli mye tull... Forøvrig er gratis å omregistrere en bil som har vært i selgers navn i mindre enn to måneder. http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...ft*map011 Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Men det vil vel si at den nye kjøperen slipper omreg avgift, ikke jeg? Han jeg kjøpte bilen av hadde den i halvt år tror jeg... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja, det er den nye kjøperen som slipper. Men da kan jo du si at du selger bilen inkludert omregistreringsavgift. Det er jo positivt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Joa, teller vel litt positivt det... men den blir mest sannsynlig solgt som delebil, og da er det vel egentlig ikke nødvendig for ny eier å omregistrrere i det hele tatt? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ny kjøper får da ikke vognkort = ingen vrakpant.. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Har levert 2 biler iløpet av året uten vognkort, fått vrakpant for begge, de hentet info de trengte via chassisnr Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Men hadde du salgsmelding eller kontrakt som beviste du var eier av bilen da? For hvis ikke så har jo du fått penger for en annen manns bil - sånn egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå