dr. S Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har en 8 mnd gammel HTC touch HD. I perioder problem med at telefonen ikke "fant" simkortet (ordnet seg ved å restarte). Dette ble tilslutt vedvarende. Sendte inn til reparasjon (for dette og et løst bakdeksel). Fikk telefon tilbake, de hadde byttet bakdeksel, men fant ingen feil ved simkortleser. Nå etter 2 uker har jeg på nytt samme problem med simkort. Virker som problemet kommer etter en viss tids bruk og bedres av å være avslått i hvile. Sikkert derfor de ikke fant problemet. Jeg skrev dog i beskrivelsen første gangen at dette skjedde etter en viss tids bruk. Skal nå sende den inn igjen og frykter at den kommer tilbake med samme beskjed (at de ikke finner feilen). Det jeg lurer på er: Kan jeg kreve ny telefon hvis dette gjentar seg? Er jo et kjempeproblem da det tar noen uker å sende inn. Vil jeg kunne kreve ny telefon når de IKKE har funnet at det er en feil med simkortleseren? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har du forsøkt med et annet simkort? Simkortet kan faktisk virke bra i andre telefoner, men likevel være feil på. Selv har jeg et simkort som ikke fungerer i min G900. Men fungerer i andre telefoner. Andre simkort jeg har fungerer i G900. Så nå har jeg bestilt meg nytt simkort. Jeg vet at det ikke er feil på telefonen. Jeg har selv byttet blant annet simleser på telefonen før jeg slo meg til ro med at det faktisk var simkortet det var feil på. Lenke til kommentar
dr. S Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Byttet ut mitt gamle sim kort (snakker mange år gammelt kort) når telefonen sluttet å fungere. Det nye simkortet er helt nytt og fungerer ikke. Har også prøvd med samboeren min sitt kort som er fra annen leverandør med samme resultat. Konklusjon: Ikke simkortet som har skylden. Men kan jeg "kreve" ny telefon når de sannsynligvis ikke kommer til å finne feilen? Dvs feilen er ikke tilstede ved reparasjon (fordi telefon har fått "hvile" på tur til verksted)? Kommer jo kun etter flere dagers bruk når den har vært avslått en stund. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Du har krav på ny telefon om feilen fortsatt eksisterer etter andre gangs reparasjon. Men det kan være en fordel å vente til du får feilen en gang til, og så gå til forhandleren og vise de at det faktisk er en feil, så har du et bevis der. Jeg er uansett utrolig glad for at jeg ikke lenger jobber for en forhandler som selger mobiltelefoner. Det er overraskende mange feil med mobiltelefoner, folk som behandler de dårlig (og nekter for det), sporadiske feil som er vanskelig å påvise og lignende. Etter at avdelingen hadde vært åpen i bare et halvt års tid, brukte vi mer tid på å behandle garanti og reklamasjonssaker enn vi brukte på å selge nye telefoner da det totalt kan ta mye lenger tid å behandle en reklamasjonssak enn å selge en telefon. Det største problemet, som oppsto i halvparten av sakene, var at verkstedet ikke fant feilen (sporadiske feil). Da nektet verkstedet for at noe var feil, selv om vi som står i butikken hadde sett feilen med egne øyne, og ga beskjed om dette til verkstedet. Når telefonen kom inn tredje gang med samme feil, så må butikken gi kunden ny telefon. Det går ut over selgerens salgstall (som veier høyt i enkelte kjeder). Nå jobber jeg med en helt annen type småelektronikk, og kan faktisk konsentrere meg om salg, og ta de få etterservice-sakene som oppstår med et smil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå