robertaas Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 NRK teppebombet Norge med politisk reklame opp mot siste valg. I over en uke sendte de på alle sine kanaler i omtrent alle pauser Stoltenberg med sitatet "Jeg tør nesten ikke skru på radioen, jeg, for det forsvinner en milliard hver gang jeg hører noen fra Fremskrittspartiet." Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Synd om kun Arbeiderpartiets rikskringkasting skal drive debatt på TV. Si meg, hvis NRK fremdeles var en Arbeiderparti-kanal, hvordan ble Høyre-mannen John G. Bernander kringkastingssjef? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg synes ærlig talt det er mye tristere at TVNorge valgte å legge ned nyhetsavdelingen sin. Tabloid gadd jeg skjelden å se på. Nivået på programmet var for lavt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Si meg, hvis NRK fremdeles var en Arbeiderparti-kanal, hvordan ble Høyre-mannen John G. Bernander kringkastingssjef?Det skjedde pga. kritikken mot at det kun var folk fra Arbeiderpartiet som fikk den tittelen. Kringkastingssjefen var likevel underlagt styret som Arbeiderpartiet fremdeles kontrollerte og det var konflikter med styreformann Hallvard Bakke som gjorde at han gikk av. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nå drives vel TV2 mer effektivt enn NRK, likevel må de kutte enda mer. Dessverre går det utover nyhetsjournalistikken som nå mister kjerneinnhold. Skal vi stå igjen med kun NRK som kilde for nyheter og debatt i dette landet? Meget beklagelig. Bør NRK få mindre penger slik at TV2 og andre ikke blir helt utkonkurrert? Jeg ser ikke hvordan mindre penger til NRK skal løse noe som helst for TV2. Det kan jo kun ende med at også NRK kutter i sin gravende journalistikk (tenk om eksempelvis Brennpunkt skulle forsvinne). Og skulle man eksempelvis fjerne lisensen og NRK blitt komersielt (reklamefinansiert) ville det trolig vært krise for TV2. Hvorfor? Fordi annonsemarkedet ikke er så stort og NRK vil med ett sluke til seg annonseandeler fra TV2 og andre medier. Konsekvensene av å gi NRK mindre penger, eller evt. fjerne lisensen er derfor ikke automatisk positivt for deres konkurrenter, spesielt slik annonsemarkedet er. Når er jeg ikke tilhenger av lisensen, på rent prinsipielt grunnlag. Bare opplyser litt om at dens redusering eller fjerning ikke akkurat er noe som nødvendigvis betyr at "vi" eller TV2 får det bedre. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Artig å se hvordan folk går ifra at Pål T. Jørgensen er en dårlig journalist til en bra bare fordi at det har kommet en ny programleder som er enda dårligere. Var vel så mye klaging på Jørgensen da han satt der og diskuterte samme populistiske ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå