Gå til innhold

Dyp durelyd fra kassettspiller (NAD)

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg her... Litt gammelt format.

Det kommer noe fæl lavfrekvent during ut av kassettspillern min med jevne mellomrom. Om jeg slår den av og lar den stå en stund går det av og til over for en stund.. På displayed som viser volum går lysene til kanalen til høyre helt til tops og høytalerelementet på den siden vibrerer. Har forsøkt å kjøre rensekassetten uten hell.

Noen som vet hva dette kan være?

Er en NAD 6220 om det har noe å si. Rimelig flott sak kosmetisk og den spiller og spoler fint og matcher ikke minst resten av anlegget så har lyst til å få fiksa den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det 50 Hz? I så fall er det muligens en jordsløyfe. Rart at du kun skulle få den på en kanal, dog. Jeg har ikke særlig peiling på kassettspillerinnmat rent elektrisk, men jordsløyfer har jeg vært borti.

50 Hz på YT:

Lenke til kommentar

Siden dette er analogt utstyr, og du sier det går vekk når du slår den av en stund, høres det ut som en komponent kommer borti en annen bane når det varmes opp. Metall "strekker" seg litt når det blir varmt, og trekker seg sammen når det blir kaldt. Dette skjer over lang tid, og tilslutt er det noe som kommer borti noe det ikke skal, du får jordfeil og det begynner å dure i høytalerne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...