NdreS Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei, jeg har hatt litt problemer med spotify når jeg bruker det via wine i Ubuntu. Når jeg kjører programmet blir en del av teksten i feil font, og jeg ender opp med noter i stedet for tekst(se vedlagt bilde). Man kan fortsatt se hva sangene heter i spillelisten, men jeg klarer ikke helt å slutte å irritere meg over det likevel. Har prøvd både å installere gjennom wine og kjørt direkte fra windowsinstallasjonen på den andre disken min, og ingen ting av dette ser ut til å fungere. Er det noen som har vært borti lignende problem, evt. har en fiks? Programvareversjoner: Ubuntu 9.04 Wine 1.1.30 Spotify 0.3.20(rev. 55496) Takker på forhånd for hjelp. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det var da en meget sjarmerende font du har fått deg! Har du riktig font installert? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 hehe. like uforståelig som det i bakgrunnen der! Lenke til kommentar
NdreS Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Hehe, ja det slo meg i ettertid at jeg kanskje burde ha klippet til bildet sånn at dere slapp å bekymre dere over bølgefysikken i bakgrunnen! Hvordan sjekker jeg om jeg har rett/feil font(forsåvidt er det jo ganske opplagt at jeg ikke har det) evt fikser dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har du installert corefonts pakken? Lenke til kommentar
NdreS Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Litt flaut, men jeg har ikke peiling -.- Hvordan sjekker jeg dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Søke den opp i pakkebrønnen, altså add/remove programs eller hva det heter. Lenke til kommentar
NdreS Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Ja, fant det ut vha google.. Hvis 'msttcorefonts' er rett så hadde jeg den ikke installert. Gjør det nå, så blir det spennende å se om det virker. Edit: Det var feilen! Takk for all hjelp! Endret 8. oktober 2009 av NdreS Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Off topic : Sjelden jeg ser noen andre "jazzhuer" her. Takk for at du minte meg på at Bill Evans er digg å høre på en lørdagsnatt Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Er det Støvneng sin håndskrift jeg ser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå