asyrst Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 ja, har lagt inn RH 9 nå men jeg har lyst til å få til sånn att XP booter i stedet for RH. Helst skal jeg ha bort den velgetingen i oppstarten også. Kan bruke oppstartsdisketter for RH. Takk Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Regner med det er lilo som er bootloaderen din? I såfall må du inn i /etc/lilo.conf og endre default=linux til default=windows eller no' slikt. Se lengre ned i lilo.conf etter label=xxxxx Husk å kjøre lilo etter endringen for å oppdatere. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Ett greit oppsett er: På toppen: timeout 5 gjør at den starter det øverste alternativet etter 5 sekunder. Som øverste alternativ skriver du da #Windows XP title Windows XP chainloader (hd0,0)+1 Har du den som andre alternativ, legg en "default 1" på toppen. Endringene gjøres i /boot/grub/menu.lst Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Bruker ikke RedHat GRUB? Jo, jeg tror den gjør det. tror også at det går an å bytte til LILO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå