TrondSvendsen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har gjort den blunderen å kjøpe et Asus M3A32-MVP Delux hovedkort, som ikke har gitt meg annet enn problemer. Jeg kjører dette kortet som standard, ingen overklokking av noe slag. Har installert en AMD Phenom II X4 905e prosessor, og har nå skaffet meg Kingston KHX8500D2K2/4G brikker for å utnytte 1066MHz minne mulighetene, men akk... BIOS registrerer ikke at jeg har 1066MHz minne, og kjører konsekvent på 800MHz. Asus forum ber meg om å justere dette manuelt, og her begynner problemene. Har minimalt med kunnskap om minne konfigurasjon i BIOS, for dette skal jo være 'plug-and-play'... I hvertfall på Intel platform som jeg har på jobben. Minne er som sagt 1066MHz DDR2 og har følgende spesifikasjoner: PC2-8500 1066 MHz CL5 (5-5-5-15) Non-ECC Non-buffered 2.2 V Men jeg aner ikke hvor/hvordan jeg skal få dette til å snurre rundt. Prøvde å dytte minne inn og kjøre alt som auto på 800MHz, men det resulterer i blåskjerm før Windows 7 laster. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Bruker du 32-bits Win7? Det ligger mye oppdateringer til BIOS, med rettelser for både minne og nye CPU-er. Kortet kom allerede i 2007, og da er det slike oppdateringer som gjelder uansett brikkesett og system Eksempel: BIOS 1705: Improve the system performance when use certain CPU. BIOS 1604: 01. Fix the problem that Memory speed will be limited at 800Mhz if set the value of "Memory Clock Mode" to "Limit" or "1067" in bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå