petter268 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei. Skal muligens ha en ny TV, og lurte på hva som var best. LCD Eller Plasma? Jeg skal ha en 46 - 55 Tommer skjerm. Helst over 50 Tommer. 46 blir litt for lite. Jeg skal ha et tv med GOD oppløsning som gir maksimal glede av å se en film. Jeg ser for det meste bluray filmer. Håper dere er til hjelp! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvis det er filmfølelsen du søker så vil du helt klart ha mest utbytte av en plasmaskjerm. Hvilken prisklasse befinner du deg i? Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvis det er filmfølelsen du søker så vil du helt klart ha mest utbytte av en plasmaskjerm. Hvilken prisklasse befinner du deg i? Prisklasse : 10-20 tusen. Jeg har et litt negativt inntrykk av plasma skjermen. Den virker så "daff". Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) http://www.plasma-lcd-fakta.no/ Det eneste som er "dafft" med en plasma er og se den ved siden av en LCD/LED i butikk. Da vil du automatisk trekkes mot lysstyrken på de nevnte. Edit: Sjekk ut Panasonic sin nye 50". Den ble best i test i Lyd og Bilde. Fantastisk bildekvalitet - tok rotta på flagskipet til Samsung. Endret 10. oktober 2009 av Anathema Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Lcd tjener mye på det unaturlig skarpe lyset man finner i butikkene. Det er når du får tv-en hjem i stuen at du virkelig ser hvor bra bilde en skikkelig plasmaskjerm har. Eksempelvis vil det ofte se ut som sortnivået på en plasma en langt svakere enn de fleste lcd-er i butikken, men dette stemmer ikke når lysforholdene er mer normale. Plasma har større fargebredde, raskere responstid, dypere sort og langt flere detaljer i de mørke feltene av bildet... Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Lcd tjener mye på det unaturlig skarpe lyset man finner i butikkene. Det er når du får tv-en hjem i stuen at du virkelig ser hvor bra bilde en skikkelig plasmaskjerm har. Eksempelvis vil det ofte se ut som sortnivået på en plasma en langt svakere enn de fleste lcd-er i butikken, men dette stemmer ikke når lysforholdene er mer normale. Plasma har større fargebredde, raskere responstid, dypere sort og langt flere detaljer i de mørke feltene av bildet... Tusen takk for svar dere. Tror dere hjalp meg veldig nå! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Sånn ellers finnes jo denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569343 Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Skjermen du fant er et godt alternativ. Jeg har selv 42LH4000. Et veldig godt produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå