Gå til innhold

LCD eller Plasma?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal muligens ha en ny TV, og lurte på hva som var best. LCD Eller Plasma?

Jeg skal ha en 46 - 55 Tommer skjerm. Helst over 50 Tommer. 46 blir litt for lite.

Jeg skal ha et tv med GOD oppløsning som gir maksimal glede av å se en film. Jeg ser for det meste bluray filmer.

Håper dere er til hjelp!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lcd tjener mye på det unaturlig skarpe lyset man finner i butikkene. Det er når du får tv-en hjem i stuen at du virkelig ser hvor bra bilde en skikkelig plasmaskjerm har. Eksempelvis vil det ofte se ut som sortnivået på en plasma en langt svakere enn de fleste lcd-er i butikken, men dette stemmer ikke når lysforholdene er mer normale. Plasma har større fargebredde, raskere responstid, dypere sort og langt flere detaljer i de mørke feltene av bildet...

Lenke til kommentar
Lcd tjener mye på det unaturlig skarpe lyset man finner i butikkene. Det er når du får tv-en hjem i stuen at du virkelig ser hvor bra bilde en skikkelig plasmaskjerm har. Eksempelvis vil det ofte se ut som sortnivået på en plasma en langt svakere enn de fleste lcd-er i butikken, men dette stemmer ikke når lysforholdene er mer normale. Plasma har større fargebredde, raskere responstid, dypere sort og langt flere detaljer i de mørke feltene av bildet...

Tusen takk for svar dere. Tror dere hjalp meg veldig nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...