Gå til innhold

Bør Norge tillate kosher- og halalslakting uten bedøvelse?

Bør Norge tillate kosher- og halalslakting uten bedøvelse?  

215 stemmer

1. 1. Ja, Norge bør tillate kosher- og halal uten bedøvelse

• Ja, Norge bør tillate kosher- og halal uten bedøvelse
      24
    • Ingen formening.
      8
    • Nei, Norge bør ikke tillate kosher- og halal uten bedøvelse.
      72
    • Nei, Norge må forby både praksisen og import av kosher- og halalslakt.
      111

Anbefalte innlegg

Det er bare i de siste 50 årene dere "humanister" har begynt å bry dere om dyr!! Ikke glem hvor mye deres forfedre plaget dyrene.

På den tiden var kosher en mye mer "human" måte å slakte på og fremdeles er. Hvem brydde seg om dyrene for 100 år siden?? Ikke dere europeere iallfall, men muslimer og jøder!!!

Så slutt å rakke ned på jøder og muslimer og la dem tro på hva de vil og la dem praktisere religion så lenge det ikke påvirker dere!!!

Muslimer og jøder har jo det synet at de hersker over jorda og kan pisse så mye de vil over dyra. I Europa var dyr hellige akkurat som naturen, det ser man jo på alle symbolene i religionene og ornamentikken.

Det påvirker ikke oss, men det er et helvete for dyra! Skal vi slutte å bry oss om den jævelskapen som ikke rammer oss selv? Her i Norge har vi alltid hatt medfølelse for dyr.

Så lenge du ikke kutter over strupen min, så skal du få lov til å pine dyr så mye du vil? Bullshit...

Hvor blir dyr helliggjort i Europa på den tiden? Vis meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bare i de siste 50 årene dere "humanister" har begynt å bry dere om dyr!! Ikke glem hvor mye deres forfedre plaget dyrene.

På den tiden var kosher en mye mer "human" måte å slakte på og fremdeles er. Hvem brydde seg om dyrene for 100 år siden?? Ikke dere europeere iallfall, men muslimer og jøder!!!

Så slutt å rakke ned på jøder og muslimer og la dem tro på hva de vil og la dem praktisere religion så lenge det ikke påvirker dere!!!

Muslimer og jøder har jo det synet at de hersker over jorda og kan pisse så mye de vil over dyra. I Europa var dyr hellige akkurat som naturen, det ser man jo på alle symbolene i religionene og ornamentikken.

Det påvirker ikke oss, men det er et helvete for dyra! Skal vi slutte å bry oss om den jævelskapen som ikke rammer oss selv? Her i Norge har vi alltid hatt medfølelse for dyr.

Så lenge du ikke kutter over strupen min, så skal du få lov til å pine dyr så mye du vil? Bullshit...

Hvor blir dyr helliggjort i Europa på den tiden? Vis meg!

Her må jeg nesten holde med deg. Jeg har liten tro på at Europeere har vært veldig vennlig med dyr før mikke mus kulturen egentlig... Det er først når vi forstod at det ikke er så stor forskjell på dyr og mennesker som vi trodde tidligere at disse problemstillingene dukket opp.

Lenke til kommentar
Kjente jeg ble forbanna av de videoklippene. Jøder og muslimer som praktiserer dette burde halale seg selv.

Visst dette blir tillat i norges land blir jeg rett og slett sjokkert.

Religion burde rett og slett vært utryddet, Fører BARE elendighet med seg.

Burde kanskje si at ALLE som praktiserer dette burde halale seg selv. Det er nok mange kristne som driver slakt på samme måte rundt om i verden. Kommer litt ann på hvilke videoer du sikter til, hvis du sikter til den der mannan kutter struper på kyllinger er det nok veldig vanlig i mange land, for eksemepl land som ikke har råd til bedøvelse på hver eneste kylling eller samlebånd med hodekutter og shock-ting. Hvis du sikter til industrislaketen av kyllinger er det nok mest den industrialiserte delen av verden som bedriver denslags, og her finner du alle religioner, kanskje mest kapitalister :)

Lenke til kommentar

Ja selfølgelig burde alle som praktiserer dette halale seg. Men ettersom jeg har forståttt det er det meste vanlig blant jøder og muslimer.

Kyllinger blir vell kuttet hodet av? De dør ganske momentant av det.

Klippene jeg ble irritert over var de som er i første posten.

Stakkars kyrne lå å pintes i flere minutter.

Lenke til kommentar
Kjente jeg ble forbanna av de videoklippene. Jøder og muslimer som praktiserer dette burde halale seg selv.

Islam har bare vært idealt helt til nå. Før den kalde krigen osv var det harmoni i de fleste muslimske land.

Lenke til kommentar

Islam har bare vært idealt helt til nå. Før den kalde krigen osv var det harmoni i de fleste muslimske land.

Og der serverer du en av de mange løgnene i islam. Det er så mye lovprisning, hedring og tilbedelse som teoretisk gjør islam til det reneste etopia på jord, men så var det praksisen da, som alt for ofte er det stikk motsatte av et etopia! Men det er totalt OT, og skal vi diskutere det videre kan vi ta det i "muslimer i Europa" tråden... :)

Personlig ser jeg INGEN vits i å innføre halal slakting. De som er for har ikke klart å komme med ET eneste fornuftig forslag på hvorfor vi skal tillate det annet en å dra frem en masse ting som er totalt irrelevant og når vi har et bedre system så syntes ikke jeg at det er noen grunn til å gå tilbake til å plage dyrene mer. At dette kan bli bedre over hele linjen er det ingen tvil om, men det er fremdeles ikke noen vits i å lage ting verre for de som har det dårlig...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Hvem bryr seg om kyr kaver rundt på gulvet bevisstløse uansett? Industridyr er ganske personlighetsløse og de er et produkt. Det er bedre at folk får mat enn at sinte ateister skal kose med dyra før de slaktes.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om kyr kaver rundt på gulvet bevisstløse uansett? Industridyr er ganske personlighetsløse og de er et produkt. Det er bedre at folk får mat enn at sinte ateister skal kose med dyra før de slaktes.

Du reduserer høyt utviklete pattedyr og da kan andre redusere mennesker på samme måte. Mennesker er også industridyr, ganske personlighetsløse og vi er produkter.

Bare en liten sammenligning. Jeg mener vi har et ansvar på grunn av kunnskapen vi har, og ansvaret går ut på at vi skal behandle andre dyr med respekt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Igjen finner du på mye tull, bare fordi man ikke vil torturere et dyr betyr ikke at man gir det samme moralske verdi som et menneske, hadde man gjort det ville man ikke spist dyret.

Tullball.

Jeg tar kun Abigor sitt utrolig platte argument om at er man ond mot dyr er man automatisk ond mot mennesker, og påviser at dette argumentet er verdiløst, noe det er. At han videre påstår at respekt for dyr er avhengig av bedøvelse er like artig som jeg forsåvidt lar ligge i denne omgang.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
At du gir en kylling og et menneske samme verdi betyr ikke at andre gjør det.

fyi.

Snakket jeg om kyllinger? Hvor da?

Jeg tar kun Abigor sitt utrolig platte argument om at er man ond mot dyr er man automatisk ond mot mennesker, og påviser at dette argumentet er verdiløst, noe det er. At han videre påstår at respekt for dyr er avhengig av bedøvelse er like artig som jeg forsåvidt lar ligge i denne omgang.

Sa jeg at dersom noen er onde mot dyr er man automatisk onde mot mennesker? Les igjen. Hva hindrer andre fra å redusere mennesker til industridyr som kan tortureres når zensei uten problemer reduserer kyr til dette?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
At du gir en kylling og et menneske samme verdi betyr ikke at andre gjør det.

fyi.

Snakket jeg om kyllinger? Hvor da?

Så vidt jeg vet er kylling et dyr. At jeg eksemplifiserte ditt bruk av fenomenet dyr, med et spesifikt dyr er ikke akkurat en kontroversiell handling. Men for all del. Bytt ut kylling med dyr for min del.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er kylling et dyr. At jeg eksemplifiserte ditt bruk av fenomenet dyr, med et spesifikt dyr er ikke akkurat en kontroversiell handling. Men for all del. Bytt ut kylling med dyr for min del.

Det burde gå ganske klart frem at det handlet om kyr og ikke kyllinger, både zensei og jeg snakket om det. Vi diskuterte ikke kyllinger.

Kyr er dyr, kyllinger er dyr. Vi snakket hverken om dyr generelt eller kyllinger. Jeg bytter ikke ut kyllinger med dyr, du byttet ut kyr med kyllinger!

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om kyr kaver rundt på gulvet bevisstløse uansett?

Jeg bryr meg. Å de kaver ikke rundt bevisstløse. De lever faktisk i et smerte hellvette i mange minutter etterpå.

Industridyr er ganske personlighetsløse og de er et produkt.

Hvordan vet du at de er personlighetløse? Dyr har faktisk følelser som oss mennesker.

Det er bedre at folk får mat enn at sinte ateister skal kose med dyra før de slaktes.

Mat kan man få på en human måte å. Man trenger ikke absolutt pine dyr for at vi skal få mat på bordet

Endret av Big tony
Lenke til kommentar

Sa jeg at dersom noen er onde mot dyr er man automatisk onde mot mennesker? Les igjen. Hva hindrer andre fra å redusere mennesker til industridyr som kan tortureres når zensei uten problemer reduserer kyr til dette?

Må man si noe eksakt ordrett for at det skal tydes?

Du sier jo det selv her nå, at hvis man gjør slikt mot dyr, hva hindrer at man gjør dette mot mennesker. Dette blir eksakt det samme som religiøse sier at uten religion vil mennesker gå ut å myrde, voldta osv.

Det burde gå ganske klart frem at det handlet om kyr og ikke kyllinger, både zensei og jeg snakket om det. Vi diskuterte ikke kyllinger.

Kyr er dyr, kyllinger er dyr. Vi snakket hverken om dyr generelt eller kyllinger. Jeg bytter ikke ut kyllinger med dyr, du byttet ut kyr med kyllinger!

Jaha. Da er det altså dyret som avgjør bedøvelse for din del.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Du sier jo det selv her nå, at hvis man gjør slikt mot dyr, hva hindrer at man gjør dette mot mennesker. Dette blir eksakt det samme som religiøse sier at uten religion vil mennesker gå ut å myrde, voldta osv.

Hva i alle dager snakker du om nå?

Her er det store misforståelser ute og går.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager snakker du om nå?

Her er det store misforståelser ute og går.

Sånn....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...