Gå til innhold

Kvalitet på opptak (Hjemme stuido)

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg spiller inn musikken til soloprosjektet mitt hjemme på en egen datamaskin. Sjangeren er black metall. Jeg er ikke helt fornøyd med kvaliteten på gitar opptakene mine, synes det er litt for mye "skurring".(eksempel er vedlagt nederst) Jeg gjør opptakene mine med en Ibanez gitar, og en cube 30x forsterker/line 6 Live POD effektbrett som jeg har koblet direktet inn på lydkoret. (Har et ganske bra lydkort) Jeg bruker Cubase studio 4 til å "record'e" sangene. Hva kan jeg gjøre for å få litt bedre kvalitet på gitar opptakene? (har ganske bra kvalitet som det er, men er ikke i nærheten av fornøyd)

Er litt keen på å få til en gitar-kvalitet som kan ligne på denne kvaliteten: YouTube - Limbonic Art Ultimate Death Worship

Takker for alle hint og all hjelp.

Eksempel_p__n_v_rende_lyd_kvalitet.mp3

Endret av Thepunish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du fra før av er fornøyd med lyden du får når du spiller rett ut i forsterkeren kan du vurdere å finne deg en god mikrofon, for så å ta opp fra den via forsterkeren isteden for å å kjøre signalet rett inn i lydkortet.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

det jeg har erfart med metal er at sluttproduksjonen på gitar ender i mye bass og diskant, mens ikke noe mellomtone. dette er for å "få plass" til vokal. Du kan prøve å justere litt mer mellomtone på gitarforsterkeren din. dessuten bør du tenke på mastring av produktet: tenk på lyden og lydbildet, slik at det låter som om du stod i et rom og hørte på bandet. bare trening, og ikke tenk at "sånn" skal gitaren høres ut bare fordi den høre slik ut på en plate... det er mye filter og stæsj inne i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...