Gå til innhold

Ny PC ankommet!!

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått min nye pc, og jeg vil gjerne vite hva dere syntes!! :)

Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB

Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x

AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

Abit AT7-MAX2 Hovedkort Socket A, S-ATA

Suntek Miditower TH-655 Blått

Twinmos PC3200 CL 2.5 512 MB DDR

Logitech Internet Navigator Keyboard

Hansol 19" CRT 920P TCO-99

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

MCX462PLUS:

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A)

Titan vifte, alum., 55m³/time, 25dB(A)

Enermax vifte, 89m³/time, 18-32 dB(A)

Nå.. hva syntes dere ?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dreit på draget med valg av hovedkort. Og hva med en barton cpu heller..

Det var rene ord for pengene, men du ba jo om meninger Strider 16.

Og jeg er helt enig med akzj0n i den forstand at jeg mener Abit NF7-S V2.0 og XP2500 Barton definitivt er å foretrekke. Uten tvil ... :wink:

Så kunne du godt kjøpe skikkelig merkeRAM.

Men jeg er kanskje inhabil, - for jeg har bestilt det jeg nevnte + Twinmis PC3200 m/Winbond -RAM selv. :wink:

Lenke til kommentar
jeg kan innrømme at barton cpuen er bedre, men hva er så gale med hovedkortet?? Jeg så test mellom VIAKKT400 og NFORCE2 og det var ikke SÅ mye forskjell ...

nForce 2 har mye bedre minneytelse. I tillegg er det mye mer stabilt enn KT400. Mulig du har sett tester med KT400A, der er nemlig ytelsen jevn. Men gamle KT400 har en del dårligere ytelse enn NF2.

Lenke til kommentar
jeg kan innrømme at barton cpuen er bedre, men hva er så gale med hovedkortet?? Jeg så test mellom VIAKKT400 og NFORCE2 og det var ikke SÅ mye forskjell ...

Du har en råbra PC, - og husk at en XP2500 Barton må overklokkes for å yte det samme som din XP2600.

Og når det gjelder HK, - så har AMD-prosessorer ikke evnen til å utnytte Dual DDR på noen fornuftig måte, - så Dual DDR er ingen forutsetning for bra ytelse på AMD XP'er. Så hovedkortet ditt er sikkert også et godt valg.

Det er bare det at meninger finns det mange av, - og i alle sammenhenger hvor det finns mer enn et menneske tilstede, - finns det ulike meninger. Du skal være kjempefornøyd med den PC'n din, den er dritgrom og CPU yter alstå mere enn XP2500 Barton! :wink:

Og no-name -RAM yter jo det den lover, altså det den er spesifisert for. Det er bare det at noen merke-RAM i noen tilfeller yter en del mere enn hva brikken/e er spesifisert for. Men du må betale for det å'.

Lenke til kommentar
:grumpy: var det nokon meining med denne posten???  :shrug:

Ja. Gutten ville vite om han hadde kjøpt en brukbar pc.

PC'en er kjøpt, så det er vel litt seint å spørre om det?

posten høyrer heime under søppel, og ikkje under hjelp, jeg skal ha ny pc...

edit: skrivefeil

Lenke til kommentar

stemmer det, og på minne er det så lite som 5-10% forskjell på dual og single channel minne.

nåja, koser meg med nforce2 kortet mitt lell :D

Lenke til kommentar
Okey .. er bra at ikke  alle sier at jeg har driti meg ut :D

Du sier det med dual ddr.. hva er det for noe ? Uansett hva gjør de L2 pipeline burst 512kb i stedet for 256 med prossesoren ??

Dual DDR dobler båndbredden på minnet.

DDR PC2700 har båndbredde på 2,7 GB pr. sekund

DDR PC2300 har båndbredde på 3,2 GB pr. sekund

Dual DDR PC2700 - 5,4 GB pr. sekund

Dual DDR PC3200 - 6,4 GB pr. sekund.

AMD XP/266 kan utnytte maks 2,1 GB pr. sekund Dual DDR eller ikke

AMD XP/333 kan utnytte maks 2,7 GB pr. sekund Dual DDR eller ikke

AMD XP/400 kan utnytte maks 3,2 GB pr. sekund Dual DDR eller ikke.

Siste avsnitt er jeg litt usikker på - men det er nok omtrent slik ..., kanskje noen vil korrigere meg på dette med AMD-CPU båndbredden. Men uansett vil resultatet være at de AMD-prosessorene vi diskuterer ikke får noe særlig igjen for å kjøre Dual DDR, - noen sier 5% ekstra ytelse.

L2 Cache er et minne som ligger i CPU, - som kommuniserer fortere enn RAM. Men husk at når XP2600 har mindre L2 Chahe enn XP2500 Barton, er XP2600 prosessoren likevel både raskere og grommere. den er så mye raskere i klokkefrekvens at den i ytelse altså slår 2500 Barton !!! :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...