lama_ Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei! På skolen så har vi slike uttak i veggen, og trådløst nettverk. Det som er problemet med det trådløse nettverket er at de er umulige og koble seg på, eller de er ikke umulige og koble seg på men når man er koblet på så kommer man ikke på nettet. jeg lurer da på om jeg kan ta og plugge en ruter inn i et av vegguttakene(som man lett kobler til pc'en med en kabel) og bruke det trådløse nettverket ifra ruteren? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ingenting som er umuligt. Men vist det er en form for sikring (Annet enn WEP/WPA) krever det mere enn en billig ruter rett fra hylla. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Skolen jeg gikk på (en stund siden nå) brukte et åpent trådløst nett, men man måtte legge inn en fylkeskommunal proxy-tjener for å få tilgang til nettet. Men så var det heller ikke meningen at (private) elev-pcer skulle kunne brukes på det trådløse nettet heller Denne proxy-tjeneren gjaldt også for pcer som var koblet til rett i veggen, så hvis skolen din har gjort det på samme måte, vil nok ikke en router gi dere internett uten videre. Endret 12. oktober 2009 av MemorX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå