Gå til innhold

God kjøler til p 2,4ghz

TSlackM

Anbefalte innlegg

hadde tenkt å overklokke cpuen en del. og trenger en bra vifte og kjøleribbe. har fåreløpig 6 kabinett vifter og en pci vifte.

4 foran og 2 bak pluss pci vifta.....

noen forslag? må helst kjøle godt og må bruke standard pentium festemetode har ikke hull i hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at hvis du tar av det standard festet til boxed kjøleren, så vil du få fire hull i HK. Det er bare å klemme sammen festene på baksiden av HK, dette er ganske greit, gikk fint når jeg tok av min. En god kjøler er Swieftech MCX4000B med ei kraftig vifte. Har den selv og har 55c på max load med ei 80mm Enermax vifte på laveste stilling (14dbA)

Lenke til kommentar

trukke jeg skal ha noe delta vifte i så fall 60db blir litt mye....

men skal ha noe som kjøler bedre enn vifta jeg har nå bruker "mist black silence" og har en cpu varme på rundt 50 - 60 grader.

får se litt på noen av de andre dere anbefalte. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har cpu-temp på 33-34 grader idle med spesifikasjonene nedenfor :smile:

Da er det i tillegg svært god luftgjennomstrømning i kabinettet, 4 stk. Papst 80mm. 2 Stk. blåser inn i front, 1 stk. blåser ut i overkant bak, og 1 stk. blåser ut i toppen. Jeg bruker en Vantec Fancontroller til justering av viftehastigheten på disse, samt cpu-kjølervifta.

Lenke til kommentar

Du har vel 533MHz fsb, mens jeg har 400MHz fsb på min P4 2,5GHz (inntil jeg får min nye 3,0GHz med 800MHz fsb..). Jeg skal derfor ikke uttale meg om hva du kan forvente å oppnå av klokkeresultat, eller fsb-innstillinger. For å få min til å kjøre 3,1GHz må jeg kjøre med VCore på 1,75, noe jeg egentlig synes er litt i meste laget. Jeg håper jeg kan nøye meg med lavere VCore for å oppnå bra resultat når jeg omsider får min nye cpu snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...