Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blir dårlig i magen av div. mat

kaolla89

Anbefalte innlegg

Omtrent hver eneste gang jeg spiser mat som taco, hamburger med mye dressing, grateng, dessert med mye saus, krem osv..

altså litt sånn 'sausete' mat så blir jeg skikkelig dårlig i magen og får diare...

jeg blir også veldig ofte oppblåst i magen noen ganger etter at jeg har spist og. og det kan være all slags mulig mat egentlig...

hva kan dette være?

det er skikkelig irriterende, og får vondt i magen når det er mye luft i den og...

noen som har sagt at jeg muligens er allergisk mot melk som jo er i dressinger og krem og sånn, men jeg drikker ofte vanlig melk, og da skjer det ingenting...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_kaolla89_*
Er det feit mat du får vondt i magen av tro? Den "beste" maten du veit, den med mye kalorier ;) Da kan det være noe i veien med galleblæra! Er du tjukk?

jeg er ganske tynn:P 167 cm og veier 50 kg :p

Lenke til kommentar

nei xD det er jo så godt!! det har ikke vært sånn før. jeg spiste rømmegrøt en dag, og ble dritdårlig :S

prøver jo seff å ikke spise altfor mye av sånn mat, men det hadde vært greit å vite hvorfor.

har også fått veldig vondt i magen av å spise 'tørr' mat og. spiste noe kjeks og noe greier, husker ikke helt hva det var... ble ihvertfall veldig dårlig i magen av det, men på en annen måte da.

kan hende det er fordi jeg elsker de digestive kjeksene, vet ikke helt om de gjør noe med fordøyelsen siden de heter digestive.. men jeg sjekka på pakka og det sto ingenting om det!

Lenke til kommentar

Dette er spennende, jeg har faktisk mye tilsvarende problemer. Kommer ofte etter spising av posesauser, tacosauser, spaghettisauser o.l., evt ved drikking av iskaffe om morgenen.

Også hurtigmat som pølser o.l. fører til samme greia med luft og trøbbel.

Legen min sa til meg for noen år siden at problemet var at jeg spiste for lite grovt brød og frukt, men jeg er faktisk usikker på det her. Spiser du mye frukt og grønt og grovbrød trådstarter?

Jeg tviler på laktoseintoleranse da jeg drikker melk helt fint. Kanskje noen annen alelrgi eller noe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Guest_Alexia_*

Jeg har akkurat det samme symptomene som blir sagt her.

Har tatt lactoseintolleranse test men den ble negativt, også har jeg tatt en hel haug m andre prøver og, men legen fant d ikke ut! er ganske irriterende å måtte være forsiktig med hva man skal spise hele tiden. Blir kjedelig etterhvert i matvanene kan man si.

Men er ei venninne av meg som har sjekket litt ut på nettet, (hu har samme symptomene hun og) og da fant hu ut at det kan være irritabel tykktarmsyndrom man har.

Men kunne ønske det fantes noe mot det!! Når man først har blitt dårlig i magen av maten man ha spist bir hele dagen også ødelagt. ikke spesielt artig om man har planer! :/

Her er en link om irritbel tarmsyndrom:

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad...el-tarm-syndrom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...