Gå til innhold

Beste mødre og mobiltelefoner

Anbefalte innlegg

Mormor fikk mobiltelefon av familien til jul, for det ønsker hun seg.

Vi ladet opp mobilen for strøm, og med penger slik at den var klar til bruk.

Etter et litt over ei uke så ringte hun helt oppgitt: Mobiltelefonen min er helt død, jeg skjønner ikke hva som er galt!?

Så spurte jeg, Du har strøm igjen på telefonen da?

Hun svarte; Virker ikke sånn men hvor får jeg kjøpt ny mobiltelefon med strøm da? virker jo ikke som dem varer så lenge

:D

Måtte le litt da :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:lol:  

jaja. skulle likt å se regninga for mobiltelefoner for henne vis ingen hadde forklart hva man skulle gjøre..

Det hadde vært vittig å ikke sagt i fra:)

Også når han hadde kjøpt 10-15 stk, sagt: Du kan jo bare lade dem opp da :D

Lenke til kommentar

Ikke mobb bestemødre med mobil! Min nå salig henvandrede mormor fikk en Siemens (enkel modell med store knapper) til jul da hun var 84. Jeg brukte sikkert 10 timer på å lære henne hvordan den skulle brukes, OG HUN GREIDE DET.

Jeg fatter ikke at ikke en eller annen mobilprodusent ser markedet for über-enkle telefoner med store knapper og ekstra kraftig høyttaler for gamle folk. Er det en gruppe som VIRKELIG trenger mobil er det jo gamlisene. Mormor syntes ihvertfall det var fett å kunne ringe etter en drosje når hun var i byen og ikke orket å gå lenger. (Angina pectoris + 2 hjerteinfarkt + svimmelhetsanfall + 84 år, men shoppe skulle hun...)

Lenke til kommentar

dostojevski... er helt enig i potensialet. Har hvert hjemme og jobbet oss en del gamle damer med de konge hustelefonene. :p Knapper i 3*3 cm med STORE bokstaver på. Men tydeligvis selger disse "fanzy" analoge telefonene, så et slik salg av mobiler burde være meget mulig...

Jaue|K|ng... sjefshistorie :lol:

edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Jeg var utplassert på en lokal Expert butikk ei uke, der kom det en middelaldrende/eldre kvinne som lurte på om batteriet var tomt, i displayet stod det at batteriet var tomt. "Da må du lade den", "Ååh, det går det ja, før stod det bare at jeg måtte lade batteriet, men jeg har aldri sett at det var tomt før"

Hun har sikkert alltid lada den før det ble veldig lite strøm på den før...

Lenke til kommentar
Jeg var utplassert på en lokal Expert butikk ei uke, der kom det en middelaldrende/eldre kvinne som lurte på om batteriet var tomt, i displayet stod det at batteriet var tomt. "Da må du lade den", "Ååh, det går det ja, før stod det bare at jeg måtte lade batteriet, men jeg har aldri sett at det var tomt før"

Hun har sikkert alltid lada den før det ble veldig lite strøm på den før...

hehe, genialt :D

Lenke til kommentar

Hehe :)

Min Oldemor (98 år) hadde mobiltelefon helt til hun døde i høst.

Hun hadde full kontroll på den :woot:

En gammel stor Nokia, slik at det var lett å se tastene. Hun klarte å ringe med den, og lade den (sto som regel kun i stikkontakten da men).

- Men jeg måtte hjelpe henne med å fylle på kontantkortet - forståelig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...