Lumpness Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Som tittel sier , hvordan skal jeg gå fram når jeg skal utvinne små gullflak på en stein jeg har funnet ? Det er små gullflak jeg kan se med øyet , samt en tynn stripe som går langs av steinen. Ser ut som jeg kan bryte steinen i to akkurat der stripen går. Jeg håper det ligger mer inni der Akkurat nå oppbevarer jeg steinen i en liten stripspose , slik at jeg ikke mister et støvkorn Endret 8. oktober 2009 av Lumpness Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Du må smelte steinen sikkert. Det blir nok vanskelig med lighter, kanskje du må ha to. Sannsynligvis er det særdeles lite gull i den steinen slik at den reelle verdien ender opp med å bli rundt ett øre. Kanskje, om du er litt mindre heldig så viser det seg at det slettes ikke er gull i heletatt, bare noe skvip som ser ut som gull. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Sant nok Men jeg er rimelig sikker på at dette er gull. Dog kan en ikke være 100% sikker før jeg evt sender det inn til analyse. Noe jeg ikke gidder Jeg får bare oppbevare steinen i posen Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Kanskje du kan prøve å brenne den med tre lightere?! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Hvordan kan du være sikker på at det er gull? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Hvilke andre typer stein ser likedan ut da? Jeg er som sagt ikke 100 % sikker Ser prikk lik ut som på dette bildet : Edit: Det kan jo være "fools gold" som de kaller det Endret 8. oktober 2009 av Lumpness Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ikke alt som glinser er gull. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Men som har gullfarge og glinser da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå