carolinecordelia Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg skal kjøpe en fargelaserskriver, men så skjønner jeg ikke forskjellen på trådløs og nettverksprinter. Altså det jeg lurer på er hva som er trådløst, er det slik at man kan putte printeren i et annet rom og putte i strømmen og så funker det? Og betyr kablet at man ikke kan det? Går det an å koble en trådløs router til en nettverksprinter slik at den kan puttes i et annet rom? Jeg har ikke plass på det rommet jeg har pc'n derfor vil jeg ha muligheten til å sette printeren uavhengig av kabler og ledninger. Har nemlig ingen planer om å snuble i ledninger i hele leiligheten. Jeg har planer om å sette printeren i et annet rom. Helst ville jeg hatt den oppå skapet i det rommet jeg sitter, men vet ikke om det går an å få lange nok strømledninger. Jeg vet det finnes skjøteledninger ja, men har hørt at det kan være farlig å koble til datautstyr siden de ikke er beregnet på ting som tar så mye strøm. Har lurt på å kjøpe denne: Samsung CLP-315w, 16/4 spm2400dpi, 32MB, trådløs kr 1795,- noen som har erfaring med denne? Noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
carolinecordelia Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 ingen som kan hjelpe en jomfru i nød? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Trådløs så bruker den trådløst nettverk, akkuratt som pcer med trådløst nettverk. Vanlige nettverksskrivere må ha nettverkskabel i tillegg til strømkabelen. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Trådsløs skriver fubnker via Trådløst nettverk. De fleste trådløse skrivere må settes opp via en usb kabel koblet til en PC første gangen, dertter kan USB kabelen kobles fra og du kan flytte skriveren. Har du peiling kan du sette opp skriveren uten USB kabel, men kan være litt knotete på enkelte skrivere. Nettverkskriver betyr i 99% av tilfellene at den kobles opp via kabel. Skriveren trekker ikke nok strøm til at en vanlig skjøteledning av god kvalitet skal få noe problem. Har ingen erfaring med Samsung sine trådløse skrivere, men har ellers vedlig god erfaring med samsung svart/hvit og farge lasere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå