langtongting Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hvor mye senker man volten om gangen? Og hva vil symtomet være når CPU får for lite spenning? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det velger du litt selv, jeg pleier å ta det i litt store steg til jeg nærmer meg stabilitetspunktet, da må mindre steg brukes. Symptomer på for høy frekvens/for lav spenning er ustabilitet. Test med f.eks OCCT Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er den utålmodige typen, så jeg lurer på om det burde gå greit generelt sett og sette Core Voltage til 1.25V og frekvensen opp til 3,3Ghz? Lenke til kommentar
Sitech Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Annbefaler å bruke IntelBurn test v2, når du/dere skal sjekke om systemet er stabilt. Dette vil finne eventuelle problemer på et mye tidligere tidspunkt, samt at det stresser cpu maksimalt. Kjør runder på ca 30-40run. Obs dette programmet forårsaker høye temperaturer på cpu! annbelfaler å senke Vcore hvis temperaturene dine overstiger 65-70 grader. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Her er CPU-Z og Real Temp @stock Idle Full Load med Prime95 Bruker tydligvis lite spenning på auto. Burde da være god mulighet for lav spenning ved 3,3Ghz også? Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå