Sondre Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Er det sånn at man må være registrert hos Dun & Bradstreet for å kunne få bankkort? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Nei. Når du ønsker å handle varer og tjenester på kreditt så vil det bli gjennomført en kredittsjekk på deg. Disse varene og tjenestene kan være nettopp det å få et kort (kanskje særlig kredittkort), abonnement til mobil, internett etc. Da vil D&B eller andre ratingselskaper på oppdrag av sin kunde, altså dem du vil handle hos, gjøre en kredittskjekk på deg. I all hovedsak så vil det innebære at det blir sjekket opp at du har fast inntekt de siste tre årene og hvorvidt du har betalingsanmerkning. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Da vil D&B eller andre ratingselskaper på oppdrag av sin kunde, altså dem du vil handle hos, gjøre en kredittskjekk på deg. Og så vil den som har blitt sjekket motta et brev fra D&B der de forteller hva de har sagt til sin oppdragsgiver. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Hm, ok. Jeg fikk nemlig en feilmelding av banken da jeg skulle bestille bankkort. Etter å ha kontaktet dem ble jeg fortalt at jeg var så ung og dermed ikke registrert hos Dun & Bradstreet. Etter registreringen klarte jeg å bestille kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå