Heffie Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Har en Toshiba 37-tommer HD-ready tv og lurer på å kjøpe meg en HD-dekoder via Canal Digital. Har pdd CDs standard mottaker, altså ikke-HD. Grunnen til at jeg valgte denne var at selgeren når jeg spurte, fortalte meg at det ikke var noen synlig effekt på en 37' HD-ready tv med en HD dekoder, kontra standard. Er dette riktig? Er en digital dekoder verdt 1000,- lappen det eventuelt vil koste? Takker for svar Endret 8. oktober 2009 av Heffie Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 tull.... HD tv sendes jo bare i 720 uansett så det vil du kunne se på en hd-ready tv.. HD dekoder er verdt pengene om du har stor interesse av det... foreløbig er det ikke mange kanalene som sender HD så du må nesten bestemme selv om du trenger det, eller vil se på kanalene som har HD Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 "HD-Ready" som de kaller det, leverer bilder i 720p og 1080i, noe hd sendingene til canal digital gjør og (mener jeg ivertfall) Så langt jeg vet er det ingen kanaler idag som vi kan få her i norge, som leverer 1080p (full-hd). Så det er verdt det ja, helt klart. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Sånn for å klare opp, "HD-ready"= mer enn bra nok. "FullHD"= Mye mer enn bra nok. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Grunnen til at jeg valgte denne var at selgeren når jeg spurte, fortalte meg at det ikke var noen synlig effekt på en 37' HD-ready tv med en HD dekoder, kontra standard. Vet ikke om du har kabel-TV eller parabol, men jeg har litt erfaring med kabeldekoderene til CD. HD-dekoder med scart blir det samme som standardboksen, men når man bruker HDMI skjer det noe. På noen TV-er blir det bare litt bedre bilder, mens på andre blir det merkbart bedre. Vet ikke om du synes det er verd en tusenlapp, men hvis du har tilgang til HD-kanaler er det så stor forskjell at du burde oppgradere (synes jeg da). Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 "HD-Ready" som de kaller det, leverer bilder i 720p og 1080i, noe hd sendingene til canal digital gjør og (mener jeg ivertfall) Så langt jeg vet er det ingen kanaler idag som vi kan få her i norge, som leverer 1080p (full-hd). Så det er verdt det ja, helt klart. 1080i på HD-ready er stort sett noe tull. Det kan ha litt effekt i.o.m at en HD-ready ikke viser 720p heller (1280x720), men oppskalerer 720p til 1366x768 (som er det største problemet med "HD-ready"). Å nedskalere fra 1920x1080 til 1366x768 kan lønne seg fremfor å oppskalere fra 1280x720 såfremt signalet faktisk er 1920x1080 i utgangspunktet. På en annen side er det å forvente at elektronikken i en billig HD-ready er så møkk at den klarer ikke å utnytte det uansett. ("Jo flere tommer pr. tusenlapp, jo bedre"). HD-dekoderen (i vertfall den uten PVR) til Canal Digital kan ikke levere 1080p. Den kan levere 576i, 720p eller 1080i. Uansett selv på HD-ready er det stor forskjell på standard (576i) og 720p. En HD-ready har ikke sjans til å vise 576i i særlig god kvalitet hvor en FullHD vil klare det mye bedre på grunn av at den native oppløsningen er mye større. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er flere kanaler som har 1080p, HD-PVR og HD-dekoderen til CD støtter derimot ikke 1080p. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Meget spent på hvilke kanaler dette er jhj? Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er flere kanaler som har 1080p, HD-PVR og HD-dekoderen til CD støtter derimot ikke 1080p. Når man bruker CAM kommer jo kabelsignalet rett inn i TVen, jeg har ikke sett noen som er 1080p. De fleste (alle?) HD-kanalene er 1080i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå