xvis Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Er på jakt etter en kraftig jobb-bærbar for tyngre oppgaver (dak og analyser). CPU-ytelsen blir vesentlig, og ser at det begynner å kommer bærbare med i7 720QM prosessorer. Quad-core er også et alternativ, men tror de applikasjonene jeg skal kjøre, trives best i en i7. Skulle gjerne ha funnet en bærbar som kombinerer i7 med et nVidia Quaddro-kort. Virker som utvalget er litt tynt foreløbig. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Denne kan konfigureres opp med Quadro, men har dessverre ikke i7: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....8;c:100560;fl:0 Lenke til kommentar
xvis Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Takk for den. Mer aktuelt er Multicom Kunshan W870, som jeg alt hadde på radaren. Den modellen har i7 og GTX280, men er selvsagt ikke konfigurerbar med FX2700M eller tilsvarende. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Takk for den. Mer aktuelt er Multicom Kunshan W870, som jeg alt hadde på radaren. Den modellen har i7 og GTX280, men er selvsagt ikke konfigurerbar med FX2700M eller tilsvarende. Ikke ta det for gitt... snakk med Multicom, og spør om det lar seg gjøre å sette f.eks. et FX2700 kort i maskinen. Jeg VET at folk har satt inn FX3700 inn i en D900F, for eksempel. (Og det er en maskin jeg uansett vil anbefale til ditt bruk, hvis du er villig til å maxe budsjettet ditt.) Jfr. denne tråden: Tråd Moderat spesifisert kan du få denne ned i ditt budsjett, men fremdeles med GTX280M og desktop Core i7 prosessor. Endret 9. oktober 2009 av thomit Lenke til kommentar
xvis Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Gjorde akkurat det du foreslo. Igår kontaktet jeg Multicom for å høre om det ikke var mulig å sette inn et FX2700M (eller bedre) i en W870. Har ikke fått noe svar fra de enda. Mulig D900F er en bedre plattform enn W870? Begge disse maskinene er vel i utgangspunktet (spill)maskiner med glossy skjermflate? Ønsker helst matt skjermflate ellers blir det litt anstrengende i lengden. Det kan fort bli kjøpt 3-4 slike maskiner, og da bør kvalitet og support være på plass. Noen som har erfaringer å dele mht support fra Multicom (vi er ikke basert i Oslo-regionen)? Siden det er så få alternativer med i7-mobile, går jeg utfra at dette nettopp har kommet ut. Jeg har ikke noe utrolig bråhast med valg av maskin, men rundt midten av november bør jeg tenke på å bestemme meg. Til den tid er det kanskje muligheter for at det har dukket opp flere alternativer? Budsjett er tøyelig - til en viss grad Edit: En ting til som er svært ønskelig (tilnærmet påkrevd) er dockingstation... Endret 9. oktober 2009 av xvis Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Har tidligere hørt at Multicom's service er direkte proporsjonal med hvor mange kroner du legger igjen hos dem. Så hvis du kjøper 4xD900F burde den vel bli upåklagelig ... Merk at Multicom egentlig bare importerer barebones fra produsentene Clevo og Compal, så skrur de sammen resten og re-brander maskinen. Alle high-end modellene til Mulitcom er basert på importerte barebones fra Clevo. Det kan derfor bli problemer ifht. leveringstid dersom de ikke får tak i komponentene de trenger. Lengre leveringstid enn normalt nevnes ofte i frustrasjonsposter om Multicom generelt. Kort som FX2700 fins også i Lenovo's highend-modeller, men da snakker vi som oftest priser på 30.000+. Her har du en liste over hva diverse produsenter tilbyr av bærbare med diverse NVidia Quadro-kort: http://www.nvidia.com/object/wtb_notebooks.html#quadroSeries Lenke til kommentar
xvis Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Vi har storkunde-avtale med Lenovo, men selv med rabatter tror jeg Lenovoen blir for dyr. Tror jeg setter utgangspunktet i at maskinen må ha i7, og ser hvor bra grafikkort en evt får. Det blir å lete litt de kommende ukene! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 FX2700/FX3700 vil begge passe, da de bruker samme MXM type som W870CU og D900F. Men det trengs muligens en BIOS oppdatering. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Alienware har noen i7 datamaskiner. Lenke til kommentar
xvis Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Alienware har noen i7 datamaskiner. Ingen dum ide, men passer kanskje ikke helt inn i kontorlandskapet Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Alienware har noen i7 datamaskiner. Ingen dum ide, men passer kanskje ikke helt inn i kontorlandskapet sant, kan forestille meg en skikkelig kontorarbeider står i hjørnet med masse røde lys, passer som du nevnte ikke dette likevel. Lykke til med å finne maskinen som passer for deg! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 ^Det er ikke særlig passende å komme med et lysende romskip av en laptop på møter. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Gjorde akkurat det du foreslo. Igår kontaktet jeg Multicom for å høre om det ikke var mulig å sette inn et FX2700M (eller bedre) i en W870. Har ikke fått noe svar fra de enda. Mulig D900F er en bedre plattform enn W870? Begge disse maskinene er vel i utgangspunktet (spill)maskiner med glossy skjermflate? Ønsker helst matt skjermflate ellers blir det litt anstrengende i lengden. Det kan fort bli kjøpt 3-4 slike maskiner, og da bør kvalitet og support være på plass. Noen som har erfaringer å dele mht support fra Multicom (vi er ikke basert i Oslo-regionen)? Siden det er så få alternativer med i7-mobile, går jeg utfra at dette nettopp har kommet ut. Jeg har ikke noe utrolig bråhast med valg av maskin, men rundt midten av november bør jeg tenke på å bestemme meg. Til den tid er det kanskje muligheter for at det har dukket opp flere alternativer? Budsjett er tøyelig - til en viss grad Edit: En ting til som er svært ønskelig (tilnærmet påkrevd) er dockingstation... Multicom hadde faktisk en stund valg av matt skjerm i konfiguratoren sin, så også det er mulig - igjen, det burde være mulig å forhandle med Multicom når det gjelder spesielle ønsker som ikke er tilgjengelig i konfiguratoren ... spesiellt dersom du ymter om kjøp av flere maskiner... Ellers er jo de mobile i7'ene nettopp kommet på markedet, så innen forholdsvis kort tid vil vel f.eks. HP komme med sine Elitebooks med i7 og Quadro kort. Men jeg tviler på om de kan slåss med Clevo/Multicom på pris. Og merk deg at D900 har en "stasjonær" prosessor - i ytelse vil den være de mobile prosessorene overlegen. Det er derfor ikke i første rekke en spillmaskin, men nettopp en maskin for de som krever høyest mulig ytelse, utenom spilling. Jeg har sett utenlandske forhandlere selge denne med Xeon prosessor også - et par av de beste Xeon'ene har bedre ytelse enn beste i7... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå